اگر با دنیا دعوا کنیم مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود/ دولت سیزدهم باید نگاه خود را درست کند

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۴:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۹۵۹۱۶
اگر با دنیا دعوا کنیم مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود/ دولت سیزدهم باید نگاه خود را درست کند

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، معتقد است که دعوا با دنیا باعث می‌شود مشکلات اقتصادی حل‌نشده باقی بمانند. او تاکید می‌کند: امروز اقتصاد فقط مال یک کشور نیست، همه دنیا به هم ربط دارند. ما می‌گوییم این را قبول نداریم و این باعث می‌شود که از بازی اقتصاد جهانی حذف شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین، بخش‌هایی از گفت‌وگو با مسعود پزشکیان را در ادامه می‌خوانید:

  • دولت سیزدهم برای درست شدن وضعیت بازار دلار و سکه باید نگاه خود را درست کند.
  • در داخل کشور باید مشارکت عمومی و نگاه علمی و کارشناسی را مورد توجه قرار دهد و در خارج از کشور راه آشتی با جهانی که در حال دعوا هستیم را مورد نظر قرار دهد. تا این دو مورد درست نشود، اتفاقی برای سامان یافتن اقتصاد صورت نمی‌گیرد.
  • در داخل فکر نکنیم که فقط باید هم نظران و هم نگاهان خودمان را دور از امر شایستگی بر سر کار بگذاریم و بقیه نیروهای توانمند را حذف کنیم. در این صورت امکان اینکه بتوانیم رشد و توسعه ایجاد کنیم، تقریباً از نظر علمی خیلی سخت بوده و شدنی نیست.

امروز اقتصاد فقط مال یک کشور نیست و همه دنیا به هم ربط دارند

  • اگر با دنیا دعوا کنیم، طبیعی است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما هم حل نمی‌شود. امروز اصلاً اقتصاد فقط مال یک کشور نیست، همه دنیا به هم ربط دارند. ما می‌گوییم این را قبول نداریم و این باعث می‌شود که از بازی اقتصاد جهانی حذف شویم. 
  • اطلاعی در خصوص بودجه سال آینده ندارم و نمی‌دانم چه کار می‌خواهند بکنند. اما در خصوص بازار ارز، اینکه ما ارز را بگذاریم بازار تعیین بکند، کار درستی است. اگر ارز را به جایی بدهیم، رانت درست می‌شود و خیلی از رانت‌ها از ارزهای ترجیحی به وجود آمد. اما اینکه چگونه آزاد بگذاریم و همزمان بتوانیم شرایط بازار دارو را پشتیبانی بکنیم، مدیریت می‌خواهد که به مردم فشار نیاید.

 

ارسال نظر