سیاست

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۰۳:۳۲:۳۱
کد خبر: ۱۹۴۷۴۱

دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد برد

رییس‌جمهور روحیه و فرهنگ بسیجی را مدل و شیوه‌ای موفق برای پیشرفت و کار جهادی در کشور دانست و بر بهره‌گیری از این روحیه و فرهنگ در بدنه اجرایی کشور تاکید کرد. سید ابراهیم رییسی در دیدار با جمعی از بسیجیان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اراده و انگیزه بسیجیان برای دفاع از امنیت کشور و مردم را برگرفته از اندیشه و تحلیل درست و به هنگام از شرایط عنوان کرد و گفت‌: این نگاه و این عمل از کسانی که رفاه و آسایش دیگران را به رفاه و آسایش خود ترجیح می‌دهند بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد. رییس‌جمهور با بیان اینکه دوران کنونی کشور همانند دوره‌های گذشته با فراز و فرودهایی همراه است و  نقش آفرینان هر دوره‌ای متناسب با شرایط دوره خود در معرض ابتلاء و امتحان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تلاش برای حفظ امنیت این نظام و مردم خیرات و برکات فراوانی را در جامعه گسترش خواهد داد. رییسی با اشاره به تعبیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به حرم گفت‌: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی در عالم است که پرچم مقابله با نظام سلطه را برافراشته و توطئه‌ها و فتنه‌های متعدد دشمنان بر علیه این نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمله غائله منافقین، ۸ سال جنگ تحمیلی و فتنه‌های سال‌های اخیر با هدف متوقف کردن حرکت عظیم انقلاب اسلامی و جلوگیری از گسترش روحیه بسیجی در میان ملت‌های مختلف بوده است. اما برغم همه توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن پیشرفت‌های ملت ما در همه عرصه‌های با قدرت ادامه یافته و اساسا عصبانیت و ناراحتی دشمنان نیز از همین مساله نشات می‌گیرد.

قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبود

 نماینده دولت امریکا در امور ایران مدعی شد، قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با ایران، اقدام غرب علیه ایران نبوده است. به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران طی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد که قطعنامه روز پنج‌شنبه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبوده است. وی در پیام ادعایی خود نوشت: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران از سوی بیش از دو جین کشور از سراسر دنیا مورد حمایت قرار گرفت و برخلاف ادعای ایران، اقدامی غربی نبوده است.درحالی که امریکا کماکان به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه خود علیه مردم ایران ادامه می‌دهد، راب مالی در ادامه مدعی شد: این قطعنامه، علیه ایران نیست بلکه قطعنامه‌ای در حمایت از مردم ایران و پاسخگو کردن کسانی است که حقوق اساسی‌شان را از آنها سلب می‌کنند.راب مالی روز گذشته نیز با استقبال از صدور این قطعنامه در صفحه توییترش نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل اولین جلسه ویژه‌اش را درباره ایران برای رسیدگی به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر تشکیل داد. سرسختانه به تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب برای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر و پیگیری پاسخگو شدن مرتکبان آن رای داد.نماینده ویژه امریکا در امور ایران در ادامه اظهاراتش علیه کشورمان نوشت: همانطور که نماینده امریکا در این کمیسیون گفت، «مقامات ایران قادر نخواهند بود بدون اینکه شناخته شوند، مرتکب این سرکوب خشونت‌بار شوند. جامعه بین‌المللی نظاره‌گر است.اظهارات مالی در پی این مطرح می‌شود که شب گذشته و در پی تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی «وضعیت حقوق بشر» در ایران، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید. تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیات حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است. آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، انگلیس و امریکا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبکستان رای ممتنع به این قطعنامه دادند و ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان و ونزوئلا مخالفت خود با این قطعنامه را ابراز کردند.

دستور رییس قوه‌قضاییه برای بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم ملی فوتبال کشور ولز و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی و تجلی و تبلور روح جمعی و اتحاد و همبستگی ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.البته در دستور رییس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تاکید ما این است که برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

 

ارسال نظر