سیاست

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ۰۱:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۴۲۲۷

دشمن جنگ ترکیبی را فعال کرده است

رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ایران قوی و مستقل جنگ ترکیبی را به کار گرفته است، تلاش مضاعف مسوولان اجرایی، اقتصاددانان و نخبگان در پیشبرد امور و رفع مشکلات و انجام پیش‌بینی لازم برای تأمین به موقع نیازهای کشور را از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با دشمن در این جنگ دانست. در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور برگزارشد، سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی درباره موضوع منابع بودجه اشتغال با اشاره به اختلاف‌نظر دولت و مجلس درباره اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه اظهار داشت: عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ قانون بودجه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان برسد اما مجلس در نهایت آن را به ۶۶۰ هزار میلیارد تومان رساند که مورد اعتراض سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همان زمان هم اعلام شد که این منابع قابل وصول نیست زیرا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و آب، برق و گاز ندارد. میرکاظمی بابیان اینکه سازمان برنامه و بودجه مخالف ناترازی ایجاد شده بود، تکلیف ۶۶۰ هزار میلیارد تومانی مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها را علت ناترازی دانست و افزود: در جلسات مشترک دولت و مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها هم رییس مجلس بر این نکته تاکید داشت که دولت ابتدا معیشت را در نظر بگیرد و اشتغال در اولویت‌های بعدی است. رییس‌جمهور پس از استماع گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید پیش‌تر درباره تغییرات ایجاد شده در بودجه توسط مجلس و عواقب آن یعنی عدم تحقق برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال و همچنین مخالفت خود با ناترازی ایجاد شده را به مجلس، نخبگان و مردم اطلاع‌رسانی می‌کرد. رییسی در ادامه جلسه هیات دولت با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ایران قوی و مستقل جنگ ترکیبی را به کار گرفته است، تلاش مضاعف مسوولان اجرایی اقتصاددانان و نخبگان در پیشبرد امور و رفع مشکلات و انجام پیش‌بینی لازم برای تامین به موقع نیازهای کشور را از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با دشمن در این جنگ دانست.

دشمن احساس خطر کرده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه فکر نکنید هجمه‌ای علیه ما شده و ما در حال دفاع هستیم، تصریح کرد: ما یک حرکت پیشروانه را آغاز کردیم و دشمن امروز در حال واکنش انفعالی به آن حرکت است. علی بهادری جهرمی در همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مدیران کشور در صورتی موفق خواهند بود که بیش از آنچه می‌گویند بشنوند، اظهار کرد: امروز بچه‌مدرسه‌ای‌های ما ظرفیت و پتانسیل قوی و نیرومندی هستند و من در هر نقطه از کشور که می‌روم ایمانم به این تعبیر رهبری که مردم ایران را شایسته تقدیر و احترام می‌دانند بیشتر می‌شود و هم ایمانم به آینده روشن کشور بیشتر می‌شود که دلیلش همین تخصص، دغدغه، انرژی و پویایی همین جمع حاضر است. وی افزود: در کشورهای دیگر مردم را مشغول به چیزهای دیگری می‌کنند که حواسشان از مسائل اصلی پرت شود، اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چنین رویکردی وجود ندارد و مردم درباره مسائل اصلی کشور صحبت می‌کنند و امر جهاد تبیین وجود دارد تا سراغ مسیرهای انحرافی و شیطانی که خلاصه‌اش گم‌کردن جهت اصلی است، نرویم. سخنگوی دولت یادآور شد: وقتی مسوولیت سخنگویی به من سپرده شد یکی از نکات تکلیفی رییس‌جمهوری به من این بود که من سخنگوی مردم در دولت هم باشم نه صرفاً سخنگوی دولت برای مردم. تعبیر آقای رییسی این بود که من چون وکیل هم هستم سمت وکالت مردم و دفاع از حقوق ملت را هم در دولت داشته باشم. بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه امروز وسط صحنه میدان جنگی قرار گرفتیم که همه متوجه آن شده‌اند، اظهار کرد: بعضی وقت‌ها حواسمان نیست که وسط میدان جنگ هستیم، روزی که رهبری انقلاب جهاد تبیین و گام دوم انقلاب را مطرح کردند و از جوانان در آن بیانیه سخن گفتند این جنگ امروز را که برای ما هم روشن شده، به روشنی می‌دیدند اما شاید من و شما حواسمان نبود که وسط میدان جنگ هستیم. وی با طرح این پرسش که چرا وسط میدان جنگ هستیم، افزود: ذات دنیا نبرد بین حق و باطل است. شیاطینی هستند که مسیرشان با مسیر حق زاویه دارد و متفاوت است. گاهی شیطان و شیطان بزرگ امروز که امریکا باشد برای بعضی باید قل و زنجیر بیاورد و برای برخی طناب و برای برخی هم بدون اینها همراهی‌شان را جلب می‌کند. بهادری جهرمی تاکید کرد: ما در منطقه و کشوری هستیم که هم اعتقادی داریم که پیشرو است و برگ برنده‌ای به نام دین و اعتقاد داریم که به نوعی حریف می‌طلبد و کسی یارای مقابله با آن را ندارد. وی یادآور شد: ما همچنین مردمی داریم 

با استعداد و ظرفیت و توان و جغرافیایی داریم سرشار از منابع طبیعی که رتبه پنجم جهان را به ما اختصاص داده است. از منظر جغرافیایی هم پانزده همسایه داریم و تمدنی بسیار دیرینه هم داریم، این رقیب برای شیطان خطرناک است و زنجیر می‌خواهد. وی تصریح کرد: چنین حریفی را دشمن برایش هزینه می‌کند و برنامه‌ریزی دارد. یک زمان شرایطی در کشور بود که شاید دشمن می‌گفت کشور در مسیر پیشرفت کندتر و آرامتر پیش می‌رود و آن زمان نیازی نبود که دشمن تمام توان خود را برای دشمنی صرف کند اما امروز مسیر پیشرفت کشور در ریل خود حرکت می‌کند و در چنین شرایطی دشمن احساس خطر می‌کند و قطعاً در چنین شرایطی وضعیت دشمن ناگوار است و قطعاً پیروزی از آن ما خواهد بود.

 

ارسال نظر