سیاست

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۴:۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۷۵۹

دولت در مسیر عدالت  گام برمی‌دارد

رییس‌جمهور شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان را از مهم‌ترین عوامل اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت مردمی با الگو گرفتن از راه و مرام شهدا، جانبازان و آزادگان و تکیه به توانمندی‌های داخلی با قدرت و شتاب در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت گام برخواهد داشت.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی، آزادگان را نماد ایستادگی، بصیرت، توکل، صبر، سپاسگزاری به درگاه حق، انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانست و گفت: آزادگان حقیقتا پرچم برافراشته عزت و شکوه در هر کوی و برزن کشورمان هستند. رییس‌جمهور با بیان اینکه این پرچم برافراشته، نماد همه ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، افزود: آزادگان سرافراز کشورمان، چه در دوران اسارت که دشمن را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندند و چه پس از آن در عرصه‌های مختلف همواره پرچم ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی را در اهتزاز نگاه داشتند و مایه عزت کشور و ذلت دشمنان شدند. رییسی با بیان اینکه تحمل اسارت در چنگال سفاکان بعثی کار آسانی نبود، بر ضرورت گرامیداشت آزادگان تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه از رخدادها و وقایع دوران دفاع مقدس و از جمله اسارت آزادگان سرافراز کشورمان در بند دشمن بعثی ثبت و ضبط شده است، تنها بخش اندکی از حماسه‌های قهرمانان دفاع از دین و وطن بوده و ضرورت دارد جانفشانی‌های این چهره‌های مقاوم و قهرمان به شایستگی به تصویر کشیده شود تا برای عصرها و نسل‌های آینده به عنوان الگو و اسوه باقی بماند. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش از مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست، در آینده باز هم زمینه برگزاری نشست‌هایی با حضور آزادگان صاحب‌نظر و دغدغه‌مند را فراهم کنند، تا از نظرات و ایده‌های آزادگان به عنوان یکی از دغدغه‌مندترین و دلسوزترین اقشار جامعه، بهره گرفته شود. رییسی با بیان اینکه امروز دولت مردمی فرصتی مهم برای رشد و پیشرفت کشور در اختیار دارد، تصریح کرد: این فرصت برآمده اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب، دیدگاه‌های سازنده شما و توجه و دعای خیر خانواده شهدا نسبت به این دولت است. رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امروز دشمن نیز این پیام را دریافت کرده است که دولت مردمی مصمم به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: بر خلاف کسانی که به اشتباه تصور می‌کردند گره‌ها با مدد دست بیگانگان باز می‌شود، اما دولت مردمی عمیقا باور دارد که اگر منظومه فکری امام و رهبری در کشور اجرایی و عملیاتی شود، حتما کشور را به سمت قله‌های پیشرفت رهنمون خواهد شد. رییسی در ادامه با بیان اینکه شما ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان در ابتلا و امتحان خود پیروز و سربلند شدید، افزود: شما آزادگان در دورانی که حتی تصور نمی‌کردید شاید روزی آزاد شوید، با اراده‌های پولادین، مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردید و او را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندید.

به گزارش‌های تفریغ  توجه کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامه امام حسین به برادرش محمد حنفیه درباره قیامش گفت: منشأ حرکت امام حسین(ع) طغیان و زیاده خواهی نیست یا قصدش فساد و ستم نیست. او قیامش را فاقد این ویژگی‌ها می‌داند، از این رو هر حرکت اسلامی باید این ویژگی را داشته باشد. امام حسین می‌فرمایند حرکت من اصلاحی است، همان اراده‌ای که علی(ع) در منشور حکمرانی تبیین کردند. وی ادامه داد: انقلاب اگر ‌ماندگار است برای این است که از این اصول الهام می‌گیرد. روش امام حسین برای گسترش کمال و رستگاری جامعه امر به معروف و نهی از منکر است. حرکت اصلاحی زمانی محقق می‌شود که معروف گسترش یابد و با منکر مبارزه کرد. اما باید آراسته به معروف شویم و بعد برای گسترش معروف در جامعه تلاش کنیم و همین طور درباره منکر باید این شیوه پیش گرفته شود. وی گفت: امام حسین(ع) ادامه می‌دهد که من تنها حرکت نمی‌کنم و جامعه اسلامی را برای پیوستن به این حرکت دعوت می‌کنم و آنکه از دعوت سرپیچی کرد باید در محکمه عدل الهی پاسخ گو باشد. ابوترابی اظهار کرد: روش و راه امام حسین، راه پیامبر اسلام است و اساسی‌ترین رکن در سیره پیامبر(ص) این بود که باید در برابر سلطان جابر که پیمان خدا را می‌شکند و در برابر سنن الهی می‌ایستد و به مردم ظلم می‌کند ایستاد. بنا بر این باید در برابر حاکمانی که بر خلاف سیره پیامبر(ص) اما به نام پیامبر ص حکومت می‌کنند، ایستاد. امام جمعه موقت تهران گفت: از منکرات در زمان امام حسین در جامعه اسلامی خلافت یزید است؛ کسی که آلوده به انواع گناهان است، این منکر بزرگی است اما به نظرم منکر بالاتر این است که در جامعه اسلامی که صحابه پیامبر (ص) هستند و ایشان را زیارت کردند در این جامعه یزید مست می‌کند و مردم را به بیعت با خود دعوت می‌کند با گستاخ‌ترین ادبیات و دیکتاتوری اموی را پایه می‌گذارد و دستور می‌دهد اگر حسین با او بیعت نکرد سر او را گردن زنید و این منکر و حکومت مبتنی بر خشونت و قتل عام منکر بزرگ است و هیچ یک از صحابه در برایر این منکر فریاد نمی‌زند و به پا نمی‌خیزد. وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تقدیر از دیوان محاسبات جهت تهیه گزارش تفریغ گفت: شش ماه زودتر از تاریخ تعیین شده این گزارش همراه با پیوست‌هایی تقدیم مجلس شد. از مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را مورد توجه قرار دهند.

 

ارسال نظر