اقتصادکلان

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۲:۳۷:۳۴
کد خبر: ۱۹۱۳۲۳

تحقق 157 درصدی مالیات املاک اجاری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق ۱۵۷ درصدی مالیات بخش درآمد املاک اجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان تحقق، حاصل اجرای برنامه‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی در یک سال گذشته است. به گزارش سازمان امور مالیاتی، داوود منظور با بیان اینکه مالیات ابرازی صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۴۰۰، حدود ۱۵۷ درصد تحقق نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: مجموع مالیات ابرازی صاحبان درآمد املاک اجاری در تیرماه امسال، رقمی معادل ۱۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال بوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد اظهارنامه ارایه شده از سوی صاحبان درآمد املاک اجاری در تیرماه امسال (بابت عملکرد سال ۱۴۰۰) حدود ۴۳۱ هزار اظهارنامه بوده که به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال شده و مربوط به ۸۸۵ هزار ملک در سراسر کشور بوده است. در سال گذشته بابت عملکرد سال ۱۳۹۹، رقمی معادل ۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال مالیات از بابت درآمد املاک اجاری وصول شده بود. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان بر کنترل سوداگری در بخش مسکن نیز گفت: نظام مالیاتی در تلاش است تا با اجرای دو پایه مالیاتی در سال جاری، شامل مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تا حد امکان از سوداگری در بازار مسکن کاسته و ثبات و وضعیت پایدار را برای حوزه مسکن به ارمغان بیاورد.

آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان

​علی اکبر عیوضی گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند. علی اکبر عیوضی (عضو هیات‌مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنجشنبه همراه با اعضای هیات‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند. وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رییس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط‌بگیران است.  عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به‌طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود. رییس کمیسیون آموزش مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی داد. منادی اظهار کرد: رییس مجلس پیشنهاد ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی را رد کرد. رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان میزانی است که شورای عالی کار تصویب کرده است یعنی ۳۸ درصد به اضافه‌ ۵۱۵ هزار تومان. گفتنی است ۵ روز پیش، مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به پایان رسید. براساس مصوبه شورای عالی کار، قرار بود حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و سایر سطوح نیز ۳۸ درصد افزایش پیدا کند. یک منبع آگاه گفت: رییس‌جمهور برای رسیدگی به حقوق و دستمزد بازنشستگان سه بار دستور داده که به همین دلیل جلساتی با اقای مخبر، سرپرست وزارت کار و آقای قالیباف برگزار شد. وی ادامه داد: روز پنجشنبه آخرین جلسه را برگزار کردیم و مقرر شد شنبه یا یکشنبه سرپرست وزارت کار مصاحبه‌ای داشته باشد و خبری را به مردم بدهد حتی به ما گفتند صحبت نکنید تا بگویم، اما تا به امروز ایشان صحبتی نکرده، ۴ میلیون بازنشسته منتظر خبر بودند، اما هیچ کس اعلام نکرده است. وی تاکید کرد: شاید اگر ما مستقیم صحبتی کنیم و مصاحبه‌ای انجام دهیم همان ۵۱۵ هزار تومان را هم پرداخت نکنند. منبع آگاه گفت: در جلسه به نتیجه خوبی رسیدیم، اما برای رقم به توافق نرسیدیم انتظار این است که رییس‌جمهور وقتی دستور می‌دهد زیر مجموعه به آن عمل کند . دولت باید اعتماد مردم را جلب کند، چرا دستور رییس‌جمهور دچار کش و قوس شده است.

رشد انگلیس صفر شد

نظرسنجی ماهانه نشان داد که کسب‌وکارهای بریتانیا هیچ رشدی را در سه ماه آینده انتظار ندارند زیرا افزایش هزینه‌های زندگی باعث کاهش تقاضای مصرف‌کننده می‌شود. کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI) اعلام کرد که اعضا در سه ماه منتهی به پایان جولای رشد بالاتر از میانگین را گزارش کردند که کمی سریعتر از سه ماه منتهی به ژوئن است اما انتظار می‌رود این رشد در ماه‌های آینده کاهش یابد. آلپش پالجا، اقتصاددان کنفدراسیون صنعت بریتانیا گفت: «از آنجایی که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان همچنان تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها قرار دارند، فعالیت بخش خصوصی تا حدودی متوقف شده است». به‌طور گسترده انتظار می‌رود بانک انگلستان بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۵ را در روز پنجشنبه اعلام کند و نرخ‌ها را از ۱.۲۵ درصد به ۱.۷۵ درصد افزایش دهد تا تورم را مهار کند که در حال حاضر به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۴ درصد رسیده است.

ارسال نظر