شلیک موشک‌های مقاومت به قدس و شهرک‌های صهیونیستی‌

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۳۱۶

همزمان با پایان ضرب‌الاجل تعیین شده‌ گردان‌های عزالدین قسام، مقاومت فلسطین به وعده خود عمل کرده و دست به حملات موشکی زد. در پی آن آژیرهای خطر در شهر قدس به صدا درآمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام گفت: این گردان‌ها در پاسخ به تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و ظلمش به مردم محله الشیخ جراح و مسجدالاقصی وعده خود را عملیاتی کرد و دست به حملات موشکی به سمت قدس اشغالی زد. این سخنگو اعلام کرد: این پیامی به دشمن است که خوب بفهمد. اگر برگردید برمی‌گردیم و اگر تجاوزات را افزایش دهید ما نیز به حملات می‌افزاییم. گفته می‌شود بعد از حمله موشکی به قدس اشغالی جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) لغو شد و اعضای آن به پناهگاه منتقل شدند. گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز تاکید کرد: پاسخ ما به اشغالگری و تجاوزات اسراییل با مجموعه حملات موشکی متعدد آغاز شده است. آغاز پاسخ به حملات و جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنیم.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز، دوشنبه مسوولیت هدف‌گیری جیپ نظامی رژیم صهیونیستی در شرق غزه را با موشک بالدار برعهده گرفت. این گردان‌ها اعلام کرد، موشک مستقیما به این جیپ اصابت کرد.

رسانه‌های اسراییلی قبل‌تر گزارش داده بودند که یک جیپ نظامی مورد هدف قرار گرفته و دچار حریق شده است. این حمله در نزدیکی ایست بازرسی گذرگاه بیت حانون «ایزر» در شمال غزه رخ داد.

همچنین گردان‌های القدس اعلام کرد، ۳۰ موشک را به سمت شهرک سدیروت شلیک کرده است.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: مقاومت توافق کرد قدس و مردم آن را حمایت کند و پیامش در میدان با آتش و باروت است.

این جنبش افزود: پاسخ ما با آتش و باروت است تا اشغالگران بفهمند زمانی که فرماندهی مقاومت گفت دشمن باید منتظر پاسخ در هر لحظه باشد می‌بایست دستش را از سر قدس برمی‌داشت و تروریسم خود در حق فلسطینی‌های قدس و نمازگزاران در مسجدالاقصی را پایان می‌داد.

در عین حال با حملات موشکی به غلاف غزه، شهرک‌های اطراف غزه صورت گرفته است، آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمدند. به گفته رسانه‌های اسراییلی کل ارتش این رژیم کاملا به حالت آماده‌باش درآمده است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، جوانانی در نزدیکی دیوار امنیتی در شرق استان رفح در جنوب غزه دست به تظاهرات زدند.

در این حین ارتش رژیم صهیونیستی به این حملات واکنش نشان داد و گفت: حملاتی از شمال غزه به اراضی اشغالی صورت گرفت و یک خودروی غیرنظامی در جنوب اسراییل مورد هدف قرار گرفت و یک فرد در اثر شلیک موشک از غزه زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: سامانه گنبد آهنین یک موشک شلیک شده به سمت قدس را رهگیری کرد. در حالی که شش موشک دیگر به مناطق باز اصابت کرد. آژیرها در اورشلیم (بیت‌المقدس) و اطراف آن به صدا درآمدند و صحبت از شلیک هفت موشک از غزه است که گنبد آهنین یکی از موشک‌ها را رهگیری کرد و بقیه به مناطق باز اصابت کردند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند: فلسطینی‌ها بیش از ۴۰ موشک را غزه شلیک کردند. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، موشک‌هایی به منطقه‌ای در قدس اصابت کردند

شهادت سه کودک در حمله صهیونیست‌ها

لحظاتی بعد، رسانه‌ها فلسطینی از حمله صهیونیست‌ها به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه خبر دادند.

پس از حمله صهیونیست‌ها، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ۹ شهید از جمله سه کودک و تعدادی زخمی به بیمارستان «بیت حانون» در شمال غزه آورده شده‌اند.

حمله گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که «ابوعبیده» سخنگوی گروه مقاومت کتائب عز‌الدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ساعاتی پیش، در بیانیه‌ای با تعیین کردن ضرب‌الاجل برای رژیم صهیونیستی به نظامیان این رژیم هشدار داد که تا ساعت شش (به وقت محلی) مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را ترک و زندانیان فلسطینی را آزاد کنند.

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح دیروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، شب گذشته، دست کم چهارده فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند. نظامیان صهیونیست، دیشب، در باب‌العامود در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. آنها همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.


 

ارسال نظر