با امریکا مذاکره نمی‌کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۶۹۲

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: ما به مقامات دولت جدید امریکا توصیه می‌کنیم که از چهار سال مقاومت ملت ایران و شکست فشار حداکثری ترامپ علیه ملت ایران درس بگیرند و مسیر تعامل را در پیش بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با اظهارات اخیر سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا و اظهار نگرانی‌های وی در ارتباط با فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران گفت: ما به عنوان یک مسیر کاملا یکسان و روشن بارها تأکید کرده‌ایم که ما به گفته افراد تا اقدامی نبینیم فعلا اهمیت ویژه‌ای قائل نمی‌شویم. چه آنچه که بعضا مثبت گفته می‌شود یا بوی تعهد می‌دهد و چه حرف‌های دیگر یا حرف‌هایی که له یا علیه برجام یا همکاری‌ها ذیل برجام می‌شنویم. ما منتظر اقدامات امریکا هستیم.وی تأکید کرد: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و تمام اقدامات ایران با اطلاع آژانس و ذیل نظارت آژانس و راستی‌آزمایی آژانس انجام می‌شود. در مورد اقدامات امریکا در منطقه نیز بهتر است که مقامات امریکایی دست از فرافکنی بردارند. ما چهار سال پر از شر امریکا را در منطقه داشتیم و مقامات کنونی امریکا بهتر است با اظهارنظرهای اینچنینی این تصور را ایجاد نکنند که قرار است ما ادامه همان مسیر قبلی را در منطقه ببینیم. ما به امریکایی‌ها توصیه می‌کنیم که از چهار سال مقاومت ملت ایران و شکست فشار حداکثری ترامپ درس بگیرند و مسیر تعامل را در پیش بگیرند و مسیر قبلی را اصلاح کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با برجام و رایزنی با امریکا گفت: ما گفت‌وگوی دوجانبه‌ای با امریکا نخواهیم داشت و امریکایی‌ها باید به آنچه که در مورد برجام گفته‌اند عمل کنند، در راستای رفع موثر تحریم‌ها و اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ حرکت کنند و در آن صورت در چارچوب کمیسیون مشترک برجام می‌توانند عضو گروه ۱+۵ باشند البته در صورتی که این مراحل خوب طی شود.او در ارتباط با احتمال وجود برخی کانال‌های پشت پرده برای رایزنی بین ایران و امریکا گفت: ما فعلا موضوعی با امریکا نداریم به جز برجام و در مورد برجام نیز نیازی به کانال‌های پشت پرده نیست. 

 

ارسال نظر