روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۰۸

  توصیه پزشکان در خصوص پرهیز از اجتماعات حجت است؛حوزه نیوز|

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم پرهیز از اجتماعات در دوران شیوع بیماری کرونا تاکید کرد. پس از شیوع بیماری کرونا در قم و ایجاد شرایط خاص در قم و همچنین توصیه مسوولان بهداشتی و درمانی در خصوص پرهیز از اجتماعات مردمی و فرهنگی بزرگان حوزه نیز در این خصوص واکنش نشان دادند. در همین راستا آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید ضرورت توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسوولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است. گفتنی است پس از مثبت شدن اولین نمونه آزمایش کرونا در قم مجموعه عوامل اجرایی و بهداشتی و رسانه‌ای در استان قم به دنبال تلاش در جهت حل این مشکل هستند.

  با ایران برای مبارزه با کرونا همکاری می‌کنیم؛ ایرنا |

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت و مردم ایران درجریان شیوع کرونا در چین در کنار این کشور ایستادند، گفت که کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایران با تهران همکاری می‌کند. گنگ شوانگ در اظهاراتی که تارنمای وزارت خارجه چین روز شنبه منتشر کرد، گفت: ما با ایران از نزدیک همکاری و مشارکت می‌کنیم تا این ویروس کاملا مهار شود. سخنگوی چین تاکید کرد که در مبارزه با کرونا پکن و تهران قاطعانه در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. وی افزود که دولت و مردم ایران درجریان شیوع کرونا در چین در کنار این کشور ایستادند و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اولین وزیر خارجه‌ای بود که در این خصوص از چین حمایت و با این کشور همدردی کرد و کمک‌های شایانی از سوی ایران به چین انجام شد. وی همچنین از بابت فوت چند نفر براثر ابتلا به کرونا در ایران ابراز تاسف و با خانواده‌های آنها و ملت ایران همدردی کرد. ضمن آنکه چانگ خوا سفیر چین در تهران نیز بر همکاری دو کشور در این برهه حساس تاکید کرده است.

  نتیجه صحت انتخابات پس از جمع‌بندی گزارش‌ها اعلام می‌شود؛ شورای نگهبان |

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتیجه صحت انتخابات در حوزه‌های سراسر کشور پس از بررسی و جمع‌بندی گزارش‌ها اعلام می‌شود. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: روز گذشته هزاران نفر از اعضای شبکه نظارتی شورای نگهبان و مردم ناظران عزیز در تامین سلامت انتخابات و امانتداری آرای مردم مشارکت کردند، از همه آنها تشکر می‌کنم.

  افزایش شمار نظامیان زخمی در حمله به عین‌الاسد به ۱۱۰ نفر؛ مهر |

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که شمار نظامیان این کشور که در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد دچار «آسیب مغزی» شده‌اند به ۱۱۰ نفر افزایش یافت. وزارت دفاع امریکا از افزایش شمار نظامیان زخمی این کشور در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد خبر داد. بر اساس این گزارش، پنتاگون بامداد شنبه اعلام کرد که یک نظامی دیگر با علائم آسیب مغزی در این حمله شناسایی شده و به این ترتیب شمار نظامیان زخمی از ۱۰۹ نفر به ۱۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است. در بیانیه پنتاگون آمده است: متخصصان پزشکی ارتش از عین‌الاسد تا آلمان و ایالات متحده تلاش دارند تا سطح مطلوبی از مراقبت‌ها را برای خدمه نظامی تامین نمایند و به همین دلیل ۷۰ درصد از کسانی که دچار آسیب مغزی تشخیص داده شده بودند، به محل خدمت بازگشتند. وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در ابتدا اعلام کرده بود که هیچ امریکایی در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق آسیب ندیده است. چند روز بعد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) تأیید کرده بود که ۱۱ نظامی این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد عراق دچار مشکل شده‌اند.

  هنوز به جمع‌بندی برای قرنطینه نرسیدیم؛ ایلنا |

رییس پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که فعلا به جمع‌بندی برای قرنطینه نرسیدیم. سردار جلالی که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه درباره کروناویروس آیا احتمال قرنطینه شهرها وجود دارد، گفت: در چرخه اقدامات پدافند زیستی، اقدامات قرنطینه وجود دارد و زمانی که کنترل توسعه انتشار ویروس از بین برود طبیعا قرنطینه یکی از اقداماتی است که باید انجام شود ولی هنوز به این جمع‌بندی نرسیدیم. وی ادامه داد: از سه روز گذشته آمار مبتلایان حتی در قم افزایش پیدا نکرده و کنترلی در حال انجام است و وضعیت آمارها نشان از ثبات دارد. جلالی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال قرنطینه قم یا مراکز زیارتی گفت: هشدارهای بهداشتی باید تقویت شود و تاکید کردم که باید سطح آموزش بالابرود.

  دو ایرانی مبتلا به کرونا در امارات شناسایی شدند؛ ایلنا |

وزارت بهداشت امارات خبر داد که دو ایرانی مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است. به گزارش عرب‌نیوز، وزارت بهداشت امارات روز شنبه اعلام کرد که یک مرد ایرانی ۷۰ ساله و همسر 64 ساله‌اش که از ایران به این کشور وارد شده‌اند، مبتلا به ویروس کرونا هستند.  این مرد 70 ساله تحت مراقبت‌های شدید و ویژه است و شرایط او ناپایدار اعلام شده است. با احتساب این دو نفر آمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۱۳ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر