روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۸۹

   رییس‌جمهوری فرا رسیدن سال نو میلادی را به سران کشورها تبریک گفت؛ پاد|

رییس‌جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ میلادی به سران کشورها، ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو، رهبران جهان سالی آکنده از آرامش و مهرورزی را برای همه انسان‌ها فراهم کنند. روحانی در این پیام افزوده است: امیدوارم در سال پیش‌رو رهبران جهان با مساعی مشترک و به دور از یکجانبه‌گرایی و با به‌کارگیری اندیشه و عمل مبتنی بر عدالت و آزادگی، سالی آکنده از آرامش و مهرورزی را برای همه انسان‌ها فراهم کرده و با غلبه بر چالش‌های پیش روی بشر، زندگی توأم با صلح و امنیت و رفاه را برای ملت‌هایشان به ارمغان آورند. رییس‌جمهوری در این پیام تبریک، سالی سرشار از سعادت و شکوفایی برای مردم جهان آرزو کرده است.

 نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل‌های فراوانی دارد؛ تعادل |

«محمدجواد ظریف» که برای توسعه مناسبات ارتباطی با چین در پکن به سر می‌برد در یک پیام توییتری به نقشه راه‌ 25 ساله همکاری میان دو کشور چین و ایران اشاره کرد. وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر فراوانی پتانسیل نقشه راه 25 ساله برای تحکیم شراکت راهبردی جامع میان پکن و تهران گفت که دو کشور به دنبال همکاری نزدیک‌تر هستند. ظریف در این پیام نوشت: «خوشحالیم که با دوستان چینی خود به استقبال ۲۰۲۰ می‌رویم. نقشه راه ۲۵ ساله دو جانبه برای تحکیم بیشتر شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین پتانسیل‌های گسترده‌ و فراوانی دارد. ما به دنبال تحقق آنها (پتانسیل‌ها) هستیم و در عین حال به دنبال همکاری نزدیک‌تر منطقه‌ای و جهانی هستیم».ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه چین گفت که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است.

 جهانگیری آیین‌نامه تشویق و حمایت از نخبگان را ابلاغ کرد؛ پاد |

معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه «تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهدان و ایثارگران» را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه، نخبگان و سرآمدان خانواده شاهدان و ایثارگران، براساس ضوابط و شاخص‌های مورد نظر بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری به عنوان نخبه و سرآمد، شناسایی و معرفی می‌شوند. همچنین، دستگاه‌های اجرایی مکلفند این نخبگان را در استفاده از امکانات و تسهیلات مربوط به ایثارگران در اولویت قرار دهند. بر همین اساس، سازمان صدا و سیما مکلف است با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به معرفی مشمولان در عرصه‌های تولید، اشتغال و کارآفرینی، علمی و پژوهشی، هنری و ورزشی به عنوان الگوهای ایثارگر اقدام کند. برگزاری جشنواره‌های نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، تشکیل بانک اطلاعاتی این افراد، تسهیل فرآیندهای تجاری‌سازی ایده‌های آنها و حمایت از مخترعان و صاحبان ایده‌های برتر این افراد، از جمله مسوولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مورد به شمار می‌رود.

    

 پیام ویژه ایران در رزمایش دریایی مشترک ؛  باشگاه خبرنگاران |

شبکه الجزیره پیام ایران به جهان پس از برگزاری رزمایش دریایی مشترک را روایت کرده است. شبکه عربی الجزیره، یکی از رسانه‌هایی محسوب می‌شود که این رزمایش مشترک دریایی را مورد بررسی قرار داده است. گزارشگر این شبکه درباره هدف رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین، گفت: ایران نشان داد که نادیده گرفتن این کشور در معادلات امنیت دریایی منطقه، غیر ممکن است.

 آلمان چشمانش را به روی مداخلات غیرقانونی امریکا بسته است؛ تعادل |

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آلمان عنوان کرد: آلمان در حالی با خطا و دروغ ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم می‌کند که چشمان خود را به روی مداخلات غیرقانونی امریکا بسته است. سیدعباس موسوی دیروز در صفحه توییترش در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آلمان نوشت: «آلمان در حالی با خطا و دروغ ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم می‌کند که چشمان خود را در مقابل مداخلات غیرقانونی امریکا به عنوان مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی غرب آسیا بسته است.» وی افزود: «تداوم این‌گونه مواضع، ادعای تلاش برلین برای ایفای نقش موثر در مسیر صلح و ثبات را مورد تردید جدی قرار می‌دهد.» وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در بیانیه‌ای که ساعاتی بعد از حمله امریکا به مواضع نیروهای مسلح عراق منتشر شده، ایران را به بی‌ثبات‌سازی منطقه متهم کرد.

   سردار سلیمانی در میان ۱۰ چهره اثرگذار سیاست بین‌الملل از دید «گاردین»؛ فارس |

نشریه «گاردین» در گزارشی در خصوص ۱۰ چهره کمتر رسانه‌ای که بر سیاست بین‌الملل اثرگذاری قابل توجهی دارند، نوشته است که سردار سلیمانی در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نقشی محوری ایفا می‌کند. این روزنامه سردار سلیمانی را «مسوول عملیات‌های ایران در خارج از کشور» و «یکی از قدرتمندترین چهره‌های خاورمیانه» توصیف کرده و نوشته است که وی در قلب فعالیت‌های منطقه‌ای ایران قرار دارد و امریکا و اسراییل چندین بار برای حذف وی تلاش کرده‌اند. «ولادیسلاو سورکوف» مشاور بانفوذ رییس‌جمهور روسیه، «سیبث ندیا» سخنگوی دولت فرانسه، «آجیت کومار دووال» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند، «استفان میلر» مشاور رییس‌جمهور امریکا و... دیگر چهره‌هایی هستند که در این گزارش از آنها نام برده شده است.

 

 

ارسال نظر