روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۸۵

  شرکت‌های دولتی از هزینه‌کردها

 و سفرهای غیرضرور منع شدند؛ پاد|

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در بخشنامه‌ای به همه شرکت‌های دولتی به منظور صرفه‌جویی و انضباط مالی بیشتر، هرگونه هزینه زائد، تشریفاتی و غیرضرور از جمله سفرهای غیرضروری از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد. در این بخشنامه آمده است: به منظور صرفه‌جویی و انضباط مالی بیشتر و در راستای بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند ۲۱ سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور از طریق حذف هزینه‌های زائد و در اجرای قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی مصوب ۱۳۷۰، انجام هر گونه هزینه‌های زائد، تشریفاتی و غیرضرور از جمله سفرهای غیرضروری از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی ممنوع بوده و تخلف از آن به موجب ماده ۳ قانون مذکور، در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و طبق قوانین و مقررات مربوط رسیدگی خواهد شد.

  گام پنجم را هم برمی‌داریم؛ تسنیم|

محمد ابراهیم رضایی رییس کمیته هسته‌ای مجلس می‌گوید: اروپایی‌ها از زمانی که امریکا از برجام خارج شد صرفا موضع‌گیری‌های سیاسی انجام داده‌اند و گام اساسی برای ایفای تعهدات خود برنداشته‌اند. محمد ابراهیم رضایی با بیان اینکه تا زمانی که اروپایی‌ها به گفتاردرمانی بپردازند، گام‌های برجامی ایران برای کاهش سطح تعهدات برداشته خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تمامی گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به کلیه تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده، نباید این‌گونه باشد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند و طرف مقابل تنها به گفتار درمانی و صدور بیانیه‌های سیاسی بسنده کند.

  محورهای استیضاح وزیر کشور؛ ایسنا|

۳۹ نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل عملکرد وی در ناآرامی‌های آبان ماه شدند. به گفته علی مطهری متن استیضاح وزیر کشور به همراه محورهای استیضاح به شرح زیر است: «اول؛ وزیر کشور از طرف دولت مسوول اصلی اجرای تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص مدیریت مصرف سوخت بوده است. ایشان مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم خصوصا در جریان قرار دادن و اقناع مردم را فراهم نکرده و آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است». در ادامه این متن آمده است: «دوم؛ وزیر کشور حتی برای شرایط آغاز اجرای طرح نیز تدبیر کافی نیندیشیده بود و شوراهای تأمین استان‌ها دیر وارد عمل شدند. اگر تدبیر و تلاشی که از روز سوم ناآرامی‌ها از نظر حفاظت از محل‌های حساس اعمال شد از ابتدا اعمال شده بود، قطعا این مقدار خسارت مالی و جانی پدید نمی‌آمد.»

  آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران هستیم؛ ایسنا|

رییس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه امریکا با متهم کردن ایران به انجام اقدامات خصمانه گفت: تحریم‌های ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه به منظور تامین امنیت ملی امریکا است. برایان هوک که برای شرکت در «سمینار دوحه» به کشور قطر سفر کرده است در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره گفت: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود. وی افزود: تحریم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما است. هوک در ادامه گفت: می‌توان به توافق بهتری با تهران رسید. این دیپلمات امریکایی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم که تبادل زندانیان با ایران گامی برای آزادی زندانیان دیگر باشد.

  امریکا مانع ارسال تجهیزات پزشکی کره به ایران است؛ ایرنا|

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی با اشاره به مخالفت امریکا برای صادرات کالاهای بشردوستانه مانند دارو، غذا و تجهیزات پزشکی به ایران نوشت سئول در این ارتباط در حال گفت‌وگو با امریکا است. یونهاپ دیروز در مطلبی نوشت ایران این مساله را در جریان احضار سفیر کره جنوبی در تهران به اطلاع وی رسانده و به توقف صادرات کالاهای بشر دوستانه اعتراض کرده و خواستار از سرگیری آنها شده است. این گزارش از قول وزارت خارجه کره جنوبی آورده است که این کشور از مواضع ایران اطلاع حاصل کرده و با تهران و واشنگتن در مورد تجارت انسان‌دوستانه در حال رایزنی است. خبرگزاری کره جنوبی می‌افزاید: گفت‌وگوهایی در جریان است تا اقلام تجاری بشردوستانه همچون تجهیزات پزشکی به ایران ارسال شود و این کار می‌تواند با سامانه‌های بانکی با ارز کره جنوبی انجام شود.

  انتقاد نخست‌وزیر مالزی از تحریم‌­های امریکا علیه ایران؛ ایلنا|

نخست‌وزیر مالزی دیروز تحریم­‌های امریکا علیه ایران را نقض منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی برشمرد. به گزارش ایلنا  وبه نقل از رویترز، «محمد مهاتیر» نخست‌وزیر مالزی -شنبه- در کنفرانس دوحه با حضور «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفت: «مالزی از اعمال مجدد تحریم­‌های یکجانبه امریکا علیه ایران حمایت نمی­‌کند». مهاتیر محمد در ادامه افزود: «مالزی و کشورهای دیگر به دلیل تحریم‌­های تحمیلی بر ایران بازار بزرگی را از دست داده­‌اند. کاملا روشن است که این تحریم­‌ها با منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی در تناقض است». وی تأکید کرد که اجرای تحریم‌ها فقط از سوی سازمان ملل و بر اساس منشور بین‌المللی آن امکان‌پذیر است.

 

 

ارسال نظر