انقلاب اسلامی ایران سنگ محکی برای پالایش انسان‌ها است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۲۸
انقلاب اسلامی ایران سنگ محکی برای پالایش انسان‌ها است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: انقلاب اسلامی چه در زمان امام راحل و چه امام امروز خود سنگ محکی است برای آنکه پالایش اساسی در انسان‌ها ایجاد شود و انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد و همچنان که عمل‌های مهم در دوره انبیا و اولیا نیز ریزش و رویش‌های بسیار مهمی داشته‌اند. به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی دیروز در ایین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سید یحیی جعفری در کرمان افزود: دارا بودن انسان‌های فهیم، حکیم، شجاع و مردم‌دار که تداعی اسلام، انقلاب و امام را در ذهن مردم یادآوری کنند اساس موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در طول ۴۰ سال انقلاب بوده که مهم‌ترین آن روحانیت بوده‌اند. سردار سلیمانی تصریح کرد: آنچه همه ما درباره آیت‌الله جعفری باید شهادت دهیم این است که ایشان تداعی واقعی انسان انقلابی، در بین روحانیت این شهر متدین و نزدیک‌ترین فرد به امام و رهبری و شبیه‌ترین در تصمیم، ایستادگی، متابعت، تعبد، کنار گذاشتن حب‌ها و بغض‌ها، جانبداری انقلاب و ایستادگی بر اصولی که ولی فقیه تفسیر می‌کند، سادگی و بی‌حاشیه بودن، صراحت در بیان و صداقت در گفتار بودند .

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری همواره همان سادگی خود را حفظ کرده‌اند، گفت: ایشان همواره محور وحدت استان بودند و خدمت به مردم را در اولویت داشته‌اند و اشکالات هر کس را در جایگاه خود مطرح می‌کردند و حتی برخی از رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و در برخی جاها بنا به ملاحظه انقلاب توقف دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما فتنه‌های مهمی را پشت سرگذاشته‌ایم، گفت: در تمامی فتنه‌ها از جمله فتنه‌های فرهنگی در دوره‌های اول انقلاب، جنگ‌های داخلی و خارجی و فتنه‌هایی که در حوزه‌های سیاسی ایجاد شد، آیت‌الله جعفری از اصول خارج نشدند و روی اصول ایستادگی کردند. سردار سرلشکر سلیمانی گفت: در دفاع مقدس که بار اصلی آن از جمله در حوزه‌های مهمی مانند اعزام فرزندان خود و پشتیبانی مالی و اداری بر عهده مردم بود، ائمه جمعه نیز با محوریت آیت‌الله جعفری متولی شدند و ستادی ایجاد شد تا روحانیون به جبهه اعزام شوند و در بین روحانیون کرمان یاد ندارم کسی به جبهه پا نگذاشته باشد و عموما رزمنده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دست آیت‌الله جعفری را برای خدمت صادقانه و محبت پدرانه به امام دیروز، امام امروز و مردم می‌بوسم. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که کرمان مفتخر است که بخش مهمی از روحانیت آن پدرهای شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند، گفت: شاید مهم‌ترین درس اخلاقی این آیین پاسداشت این بود که بانی این جلسه نماینده کنونی ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هستند که پیام اخلاقی مهمی به شمار می‌رود.

سردار سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: توجه به حضور و تعبد آیت‌الله جعفری در حضور در نماز جمعه و اقتدا به نماینده ولی فقیه جدید پس از خود در ابتدای نماز جمعه و پس از آن پیام اخلاقی بزرگی دارد و اینکه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید از نماینده ولی فقیه دیروز کرمان تجلیل می‌کند، درس‌هایی است که پیوسته از روحانیت می‌آموزیم و منشأ تربیت در جامعه هستند. او گفت: این نوع جلسات تنها تجلیل از یک شخص و فرد نیست و این نوع برنامه‌ها از فرهنگ اسلام است و قدرت و تاثیر اسلام در انسان‌سازی را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: این مراسم‌ها در حقیقت تجلیل از روحانیت به صورت عام است و بعدا اختصاص به شخص دارد زیرا تاریخ اسلام مملو از روحانیت تاثیرگذار است و برخی از آنها در بره‌های جامعه از آنها غافل مانده و خداوند به برکت انقلاب آن فراموشی‌ها را نمایان کرده و به جامعه شناساند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب ما در کنار سبب‌هایی که ایجاد کرده برخی از آنها سبب‌های انسانی و اخلاقی عجیبی است که از ماموریت‌های امام راحل در کنار احیای انقلاب بوده است.  سردار سلیمانی با اشاره به این مطلب که یکی از این شخصیت‌ها مرحوم مدرس است، گفت: مرحوم مدرس وقتی به خواف تبعید شد هیچ بازدیدکننده و ملاقات‌کننده‌ای نداشت و ایشان در خاطرات خود به این موضوع اشاره کرده است و این انسان محروم از همه‌چیز دینداری را در اوج خود انجام می‌دهد و بعد هم در حال انتقال در غربت به شهادت می‌رسد. وی ادامه داد: مدرس در غربت دفن می‌شود و امام مدرس را احیا کردند و امروز تمام نمایندگان مجلس و روز مجلس ما منتصب به مدرس است و مرحوم مدرس یک معیار معلوم و مشخص است. سردار سلیمانی گفت: در تمامی ادیان آسمانی و غیر‌آسمانی عموما روحانیت از یک جایگاه بارز و ویژه‌ای برخوردار است و عمدتا از امتیازات مالی و طبقاتی ویژه‌ای برخوردار است و بخشی از آن نیز در چارچوب ویژه و وراثتی است که نمونه آن را در مواردی از جمله در آل‌سعود می‌بینید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنجایی که این تمایز و اختلاف طبقاتی در آن وجود ندارد و استقلال در آن وجود دارد روحانیت شیعه است و نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد بلکه روحانیت مبلغ الغای طبقاتی در بین طبقات الا در فضیلت و تقوا است. سردار سرلشکر سلیمانی به تفاوت‌های موجود در بین سیستم‌های علوم اشاره کرد و گفت: تنها جایی که نسبت به همه سیستم‌های تربیتی که در علوم دیگر وجود دارد، طالب و طلبه خود استاد خود را انتخاب می‌کند و در انتخاب استاد اجباری ندارد و طلبه در کنار درس‌آموزی می‌تواند درس دهد و در انتخاب استاد اصلح مختار است. وی تصریح کرد: در تمامی علوم به جز علوم دینی کسانی که علم یاد می‌گیرند، آن را در جهت کار پول و معیشت به کار می‌گیرند و در روحانیت به کارگیری علم در جهت معیشت و پول یک امر مذموم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که در دوران انقلاب در کنار جایگاه روحانیت و وعظ، جایگاهی جدید به عنوان نماز جمعه و امامت جمعه و پس از آن نمایندگی ولی فقیه شکل گرفت، گفت: اشرافیت بر روحانیت، اداره روحانیت، اداره مساجد، اشرافیت به حوزه‌های علمیه، مسوولیت در امور دینی و فرهنگی استان‌ها شأن بسیار بزرگی است که نماینده ولی فقیه آن را احراز می‌کند و طبیعتا این جایگاه یک جایگاه برجسته در بین جایگاه‌هایی است که پس از انقلاب ایجاد شده است.

 

 

ارسال نظر