اخبار واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح به زودی اعلام می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۹۱
اخبار واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح به زودی اعلام می‌شود

وزیر دفاع از اعلام اخباری درباره واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح طی روزهای آتی خبر داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه روز گذشته هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح گفت: ظرف دو سه روز آینده خبرهای خوبی در مورد جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح منتشر می‌شود.رییس‌جمهوری دوشنبه در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی تصریح کرد که رهبری بارها تاکید کرده‌اند نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند.به گزارش «تعادل» از جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، بازگشت ظریف به کابینه، مهم‌ترین ابهامی بود که خبرنگاران حوزه دولت قبل از آغاز نشست هیات وزیران بارها آن را در ذهنشان مرور کردند تا بلافاصله پس از آغاز نشست اعضای کابینه با نمایندگان رسانه‌های گروهی از مردان نزدیک به رییس‌جمهوری ابعاد آن را جویا شوند.پرسشی که پاسخ آن البته قبل از آغاز نشست خبری داده شد؛ زمانی که تصاویر مخابره شده از کاخ سعد آباد، محمدجواد ظریف را با همان لبخند همیشگی در صف استقبال‌کنندگان از رییس‌جمهوری ارمنستان در کنار واعظی و در ترکیب اعضای کابینه نشان می داد. بعد از روشن شدن حضور ظریف در کابینه؛ زمانی که زنگنه وزیر نفت آرام آرام از پله‌های شیشه‌ای پاستور پایین آمد و رو به روی خبرنگاران ایستاد؛ خبرنگاران پرسش‌های خود را در‌خصوص موضوعات مختلف آغاز کردند؛ خبرنگار تعادل اما از وزیر نفت درباره ادعای نماینده مشهد در خصوص اینکه وزیر نفت و برخی از چهره‌های موفق کابینه در لیست خروجی کابینه قرار گرفته اند؛ می‌گوید: «بچرخند تا بچرخیم.»خبر مهم دیگر نشست دیروز را وزیر دفاع به خبرنگاران داد. سردار حاتمی نیز از اعلام اخباری درباره واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح طی روزهای آتی خبر داد.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص «جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح»گفت: « ظرف دو سه روز آینده خبرهای خوبی در مورد جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح منتشر می‌شود.»

   رییس‌جمهور حرف غیرمستند نمی‌زند

یکی از موضوعاتی که روز گذشته در قالب پرسش از اعضای کابینه مطرح می‌شد موضوع اظهارنظر رییس‌جمهوری درخصوص عدم مخالفت مقام معظم رهبری با لوایح چهارگانه بود. معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره صحبت‌های روحانی مبنی بر عدم مخالفت رهبری با لوایح چهارگانه، گفت: رییس‌جمهور حرف بی‌دلیل و غیر مستند نمی‌زند.امیری در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر بی‌اطلاعی از نظر رهبری درباره لوایح چهارگانه، اظهار کرد: ما امیدواریم با توجه به ضرورت این لوایح در کشور، مجمع این لوایح را تصویب کند. رییس‌جمهور هم حرف بی‌دلیل و غیرمستند نمی‌زند. وی همچنین در پاسخ به پرسش «تعادل» درباره اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر اینکه علاوه بر ظریف باید زنگنه هم از دولت برود، بیان کرد: در کشور ما دموکراسی برقرار است و نمایندگان حق سئوال و استیضاح دارند و دولت این حق را به رسمیت می‌شناسد. اظهارنظر یک نفر هم اظهارنظر کل مجلس نیست. ما از همکاری با نمایندگان مجلس راضی هستیم و هر وقت سوال یا ابهامی به وجود‌آید، وزرا در مجلس حاضر شده و نمایندگان را قانع می‌کنند.امیری درباره اظهار خوشحالی برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی از استعفای ظریف تصریح کرد: ظریف انسانی مومن و دیپلماتی تواناست که صد در صد مورد اعتماد رییس‌جمهور است. در زمان مذاکرات برجام هم دیدیم که رهبری با چه الفاظی درباره ظریف اظهارنظر کرده‌اند، ظریف سرمایه ملی برای کشور است و نظام و دولت علاقه‌مندند که از خدمات وی بهره‌مند باشند. باید در اظهارنظرها دقت کرد که موجب خوشحالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا را فراهم نکنیم.

   بدهی وزارت بهداشت به دلیل بستانکاری از تأمین اجتماعی است

مشتری دایمی این روزهای نشست‌های خبری هیات دولت وزیر بهداشت دولت دوازدهم است که هر هفته روبه روی خبرنگاران برای تشریح مهم‌ترین موضوعات مطرح شده می‌ایستد.

 وزیر بهداشت درباره بدهی‌های وزارت بهداشت گفت: بیشتر بدهی‌های این وزارتخانه ناشی از بستانکاری این وزارتخانه است و وزیر کار تلاش می‌کند تا پایان سال نیمی از بدهی‌های این وزارتخانه را به وزارت بهداشت پرداخت کند.

سعید نمکی درباره بدهی‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: بیشتر بدهی‌های این وزارتخانه مربوط به بستانکاری است. ما رقم قابل توجهی از سازمان تأمین اجتماعی طلب داریم و وزیر کار هم تلاش می‌کند تا قبل از پایان سال حداقل ۵۰ درصد بدهی به وزارت بهداشت را پرداخت کند. دریافت این بدهی به امور دانشگاه علوم پزشکی کشور کمک بزرگی می‌کند.وی همچنین درباره احتمال کسری بودجه طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: با بودجه پیشنهادی دولت و حمایت مجلس در بودجه طرح تحول سلامت کسری نخواهیم داشت.وزیر بهداشت اظهارکرد: تلاش می‌کنیم کارانه پرستاران را تا پایان سال و قسمت اعظم معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی را تا ۲۵ اسفند پرداخت کنیم.

   معاون مطبوعاتی قبل از پایان سال انتخاب می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش‌مان این است که با سرعت بیشتری انتخاب معاون مطبوعاتی را انجام دهیم، اظهار کرد: امیدوارم این کار خیلی زودتر از پایان سال انجام شود.سید عباس صالحی درباره گزینه نهایی پذیرش مسوولیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در مراحل نهایی بررسی یک گزینه برای تصدی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی بودیم، اما متأسفانه به نتیجه‌ای مشخص نرسیدیم و به همین دلیل نیز گرچه سرپرست این معاونت از قبل به صورت شفاهی مشخص بود، سه شنبه (۷ اسفند) حکمی به‌صورت کتبی نیز صادر شد تا خللی در فعالیت‌های این معاونت ایجاد نشود.

وی همچنین درباره زمان انتخاب و معرفی گزینه نهایی برای تصدی معاونت مطبوعاتی با تاکید بر اینکه تلاش‌مان این است که با سرعت بیشتری این انتخاب را انجام دهیم، گفت: امیدوارم این کار خیلی زودتر از پایان سال انجام شود.

   بررسی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

در حوزه زن و خانواده

قبل از آغاز نشست خبری حیاط دولت در جلسه دیروز هیات وزیران به ریاست جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، گزارش معاونت امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال درخصوص تحولات جامعه زنان ایران در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش و پژوهش، سلامت و بهداشت، امور اقتصادی و معیشتی، خانواده، مشارکت سیاسی و مدنی، ورزش و فرهنگ و ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش معاونت امور زنان و خانواده در ادامه، با مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به رشد ضریب نفوذ بیمه تأمین اجتماعی در بین زنان شاغل از ۱۲/۵ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۷۷/۴ درصد در سال ۱۳۹۵ اشاره دارد. همچنین طی سال­‌های مذکور، درصد شاغلان عالیرتبه در ایران، از ۳/۳ درصد به ۱۷/۳ درصد رسیده است.

   تصویب «لایحه مبارزه با قاچاق انسان»

هیات دولت با توجه به لزوم تقویت و هماهنگی بین بخشی در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق انسان از طریق اصلاح قوانین و مقررات مربوط و با هدف رفع خلأهای قانونی، «لایحه مبارزه با قاچاق انسان» را جهت تصمیم‌­گیری و تصویب نهایی، به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

ضرورت حفظ امنیت داخلی با توجه به شرایط بی‌­ثبات کشورهای پیرامون، مقابله همه‌جانبه با گسترش پدیده قاچاق انسان و عبور غیرمجاز از مرزها با توجه به درآمد و عواید نامشروع سرشار آن و تشدید مبارزه با قاچاقچیان، همچنین تجمیع قوانین مرتبط و انطباق آنها با اسناد و کنوانسیون­‌های بین‌المللی، از جمله اهداف لایحه یاد شده است.

 

ارسال نظر