روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۴۷

  برگزاری همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا، یک منطقه، یک سرنوشت» در تهران؛ وزارت خارجه|

 سومین کنفرانس امنیتی تهران با عنوان “امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چشم‌انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی “ در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در تهران برگزار خواهد شد. بنابر اعلام دبیرخانه سومین کنفرانس امنیتی تهران همایش ۲۶ آذرماه که با عنوان “صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت “در آسیا برگزار می‌شود، یکی از دو پیش کنفرانس، نشست امنیتی تهران است و پیش کنفرانس دوم نیز با عنوان “سیاست‌های دفاعی- امنیتی همکاری‌جویانه در غرب آسیا “ ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد.

 مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان بررسی شد؛ ایسنا|

در ادامه پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی در مبادی ورودی کشور گرجستان، سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس با مسوولان گمرکی گرجستان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت . سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به بروز برخی حوادث و رخدادهای اخیر در مبادی ورودی این کشور خواستار احترام و توجه جدی به ارزش‌های مذهبی و فرهنگی در برخورد با اتباع کشورمان شد. او همچنین با توجه به روابط رو به گسترش تجاری و اقتصادی میان دو کشور بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق در خصوص تغییرات قوانین و مقررات گمرکی تاکید کرد.

   مدیران شستا مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شوند؛ خانه ملت|

 رییس دیوان محاسبات کشور گفت: منظور از عبارت “کلیه دستگاه‌ها که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند “ در ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، هر واحد واجد یا فاقد شخصیت حقوقی که در قانون بودجه کل کشور دارای ردیف بودجه‌ای و یا در جداول بودجه درج شده است، است. عادل آذر افزود: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌ها است. بر این اساس، حتی شرکت‌های زیرمجموعه شستا که تحت نظر سازمان تامین اجتماعی هستند، در صورتی که بیش از 50 درصد سهام آنها مشترکاً و یا منفرداً متعلق به شستا (سازمان تأمین اجتماعی) باشد، نیز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

  افزایش همکاری با دهلی‌نو به نفع منطقه است؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهور بر گسترش روابط دو کشور ایران و هندوستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور شد.جهانگیری دیروز در دیدار سفیر کشورمان در دهلی نو افزایش سطح همکاری‌های دو کشور بزرگ ایران و هند را به نفع دو کشور و منطقه ارزیابی کرد و گفت: این همکاری‌ها می‌تواند به ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه کمک کند.او با اشاره به سفر و دیدار روسای جمهور دو کشور ابراز اطمینان کرد؛ تهران و دهلی نو می‌توانند با اتکا به منابع، دستاوردها و اهداف مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گام‌های بلندی بردارند.

  هیچ بازنشسته‌ای در وزارت کشور مشغول به کار نیست؛ تسنیم|

 معاون وزیر کشور گفت: با دستور وزیر کشور نسبت به پایان کار و قطع همکاری همکاران بازنشسته که حدود ۷۹ نفر در مجموعه وزارت کشور بودند اقدام شد و امروز هیچ نیروی بازنشسته‌ای در وزارت کشور مشغول به کار نیست. جواد ناصریان دیروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت کشور سخت بود. وزارت کشور باید جایگزین 14 استاندار، 12 معاون استاندار و 5 فرماندار را در یک دوره مشخص انتخاب و معرفی می‌کرد.معاون توسعه مدیریت وزارت کشور گفت: از طرفی توصیه‌هایی می‌شد که وزارت کشور می‌تواند مانند برخی از دستگاه‌ها مجوزی بگیرد و استثنایی برای همه یا تعدادی از استانداران قائل شود ولی وزیر کشور چنین نگاهی نداشت و نظر وزیر کشور این بود که قانون اجرا شود .

  جایگزینی برای برجام وجود ندارد؛ ایسنا|

سفیر استرالیا در اتریش اعلام کرد که جایگزینی برای برجام وجود ندارد. برندون همر در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به اینکه هیچ جایگزینی برای برجام به منظور کنترل برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد، نوشت: همانطور که نخست وزیر اسکات موریسون اعلام کرد، استرالیا مواضع خود نسبت به برجام را حفظ خواهد کرد.

  قانون‌مداری راهکار جلوگیری از فساد؛ مهر|

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور بابیان اینکه قانون‌مداری راهکار جلوگیری از فساد در ایران است، گفت: باید قانون‌مداری در کشورمان فراگیر شود.حسین ذوالفقاری دیروزدر مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی سمنان ضمن بیان اینکه قانون‌مداری راهکار برون‌رفت از فساد در کشور است، تأکید کرد: تنها راهکار برطرف کردن فساد این است که قانون مداری در کشور فراگیر شود و همه به قانون احترام بگذارند.

 

ارسال نظر