روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۹۰

   طرح سناتور امریکایی برای ممنوعیت حمله به ایران بدون تایید کنگره؛ ایسنا|

یک سناتور امریکایی با انتقاد از سخنرانی تند مشاور امنیت ملی امریکا علیه کشورمان گفت که طرحی را برای ممنوعیت حمله رییس‌جمهورآن کشور به ایران بدون تایید کنگره ارایه خواهد داد. تام اودال، سناتور امریکایی در پیامی در صفحه توئیتر خود با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی تند جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا در نشست گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای که در آن ادعاهای نخ‌نما و دروغین این کشور علیه جمهوری اسلامی را تکرار کرده بود، پرداخت. وی در پیام خود نوشت: این سخنان فتنه‌انگیز و خصمانه جان بولتون دلیل دیگری است که من می‌خواهم فردا طرحی را برای تضمین اینکه رییس‌جمهور امریکا نمی‌تواند بدون تایید کنگره وارد جنگ با ایران شود، ارایه دهم.

   واکنش وزارت خارجه به یک ادعا؛ سخنگو|

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رییس‌جمهور آرژانتین، این ادعاها را تحریف واقعیات خواند. بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروریستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محکوم می‌کند. در این راستا هران از زمان وقوع انفجار آمیا مکررا آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی نموده است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نیت خود به منظور کشف حقیقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذکور، دعوت به گفت‌وگوی رییس‌جمهور آرژانتین از طریق تریبون سازمان ملل در سال ٢٠١٢ را پذیرفت و یک یادداشت تفاهم همکاری نیز در ژانویه ٢٠١٣ امضا شد؛ لیکن دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.

   موافقت مجلس با یک فوریت ممنوعیت عقد دختران زیر ۱۳ سال؛ تسنیم|

 نمایندگان با یک فوریت ممنوعیت عقد نکاح دختران زیر ۱۳ سال موافقت کردند. وکلای‌ملت در جلسه علنی دیروز با یک فوریت طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی اصلاحی مصوب اول تیرماه 1381 با 151 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر موافقت کردند. طیبه سیاوشی که مدافع این طرح بود، در دفاع از فوریت این طرح اصلاحی عنوان کرد: از آنجایی که دختران و پسران کودکی و نوجوانی را به پایان نرسانده‌اند دچار اختلال روحی و روانی می‌شوند و دست به خودکشی می‌زنند.

   تقاضای استیضاح وزیر نیرو تقدیم هیات رییسه مجلس شد؛ ایرنا|

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای استیضاح رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیش از 20 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد. علی اصغر یوسف نژاد افزود: این تقاضای استیضاح پس از ارایه به هیات رییسه مجلس برای بررسی به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون یک هفته فرصت دارد استیضاح را بررسی کند. وی درباره محورهای 14 گانه تقاضای استیضاح، گفت: فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تصدی وزارت نیرو، عدم رعایت عدالت و اقدام تبعیض آمیز بین مناطق مختلف از جمله در تقسیط عبارات عمرانی، اجرا نشدن تعهدات داده شده در گزارش برنامه وزیر در زمان رای اعتماد و طولانی شدن اجرای مصوبات دولت و تعهدات وزارت نیرو برای اجرای سدهای آبرسانی و فاضلاب از مهم‌ترین محورهای این تقاضای استیضاح است.

   شهردار یزد معاون عمرانی وزیر کشور شد؛تسنیم|

با رای اعضای شورای شهر یزد استعفای مهدی جمالی‌نژاد پذیرفته شد و وی از شنبه هفته آینده به عنوان معاون وزیر کشور فعالیت می‌کند. مهدی جمالی‌نژاد که از شهریورماه سال گذشته از سوی شورای شهر یزد به عنوان شهردار این شهر جهانی انتخاب شده بود با موافقت اعضای شورا به‌کار خود در این عرصه پایان داد. او در هفته‌های گذشته به دلیل پیشنهاد شدن پست معاونت عمرانی وزارت کشور و تاکید وزیر برای حضور وی در این عرصه، استعفای خود را به شورای شهر ارایه داده بود که بررسی این استعفا در دو جلسه اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت.

   رییس‌جمهوری در سازمان ملل حقانیت و اقتدار ایران را بازگو کرد؛ایرنا|

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سخنرانی رییس‌جمهوری در صحنه سیاسی بین‌الملل در نیویورک پاسخ محکمی به استکبار جهانی بود و توانست حقانیت و اقتدار ایران را بازگو کند. امیر سرتیپ محمد فهمیده قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از سردیس مرحومه مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) در محل موزه دفاع مقدس با عنوان همایش «بانوی مبارز» افزود: سخنرانی رییس‌جمهوری به پشتوانه مقام معظم رهبری و مردم در سازمان ملل به‌خوبی انجام شد.

   مرکز مشاوران قوه قضاییه امسال آزمون وکالت برگزار نمی‌کند؛ایسنا|

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت که این مرکز در سال ۹۷ هیچ آزمونی برگزار نمی‌کند.عبدالرضا مومنی در رابطه با اینکه آیا مرکز مشاوران امسال آزمون وکالت و آزمون کارشناسان رسمی را برگزار می‌کند، گفت: آخرین آزمون توسط این مرکز سال گذشته برگزار شد و باید تکلیف آنها مشخص می‌شد در نتیجه فرصتی برای برگزاری این آزمون در سال ۹۷ نداشتیم اما احتمال دارد که این آزمون سال آینده برگزار شود. چنین چیزی نیست که بطور کلی این آزمون دیگر توسط مرکز مشاوران برگزار نشود.

 

ارسال نظر