نفت برنت ۷۴ دلار و ۱۷ سنت شد

۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۱۲:۰۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۵۷۲۲
نفت برنت ۷۴ دلار و ۱۷ سنت شد

قیمت نفت بیش‌از 1 درصد در روز جمعه کاهش یافت و سومین کاهش پیاپی هفتگی را تجربه کرد.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با 81 سنت معادل 1.08 درصد کاهش به 74 دلار و 17 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 83 سنت معادل 1.17 درصد کاهش 70 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی 1.5 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

 ارزش دلار آمریکا بیشترین افزایش هفتگی را از ماه فوریه داشته است. بی‌ثباتی درمورد سقف بدهی آمریکا و سیاست پولی این کشور تمایل به خرید دلار را افزایش داده است.

 بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

نبود اطمینان به اقتصاد باعث تمایل به دلار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن و همچنین بدبینی نسبت‌به تقاضای نفت می‌شود.

 نگرانی درمورد رکود اقتصاد آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا افزایش یافته، مذاکرات درمورد سقف بدهی دولت آمریکا به‌تعویق‌افتاده و ترس از یک بحران بانکی دیگر هم بالا گرفته است.

 میشل بومن، رئیس فدرال رزرو آمریکا از احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت ادامه تورم بالا خبر داد و گفت اطلاعات این ماه درمورد نرخ تورم او را درمورد کاهش فشار قیمت‌ها متقاعد نکرده است.

 دراین‌بین، تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا هم طی یک هفته گذشته کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسیده است. تعداد چاه‌های نفت آمریکا 2 حلقه در این هفته پایین آمده و به 586 رسیده است که پایین‌ترین تعداد از ژوئن 2022 را نشان می‌دهد. تعداد چاه‌های گاز آمریکا هم 16 حلقه کاهش یافته و به 141 رسیده است، یعنی کمترین تعداد از آوریل سال گذشته میلادی.

 پیش‌بینی کمبود عرضه نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی کمی از بازار حمایت کرده، اما وزیر نفت عراق اعلام کرده اوپک پلاس احتمالاً تولید خود را در اجلاس آینده که در چهارم ژوئن برگزار می‌شود کاهش نخواهد داد.

 اوپک انتظار دارد تقاضا برای نفت این گروه در نیمه دوم سال جاری میلادی 90 هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد.

ارسال نظر