نفت برنت 76 دلار و 71 سنت شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۰:۴۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۳۹۶
نفت برنت 76 دلار و 71 سنت شد

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه کاهش یافت و افزایش قیمت دو روز گذشته را جبران کرد. بازارها در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا در ماه آوریل که می‌تواند تعیین‌کننده سیاست‌های فدرال رزرو این کشور در افزایش نرخ بهره باشد محتاطانه عمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 30 سنت معادل 0.39 درصد کاهش به 76 دلار و 71 سنت رسید.نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 26 سنت معادل 0.36 درصد کاهش 72 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

بازارها منتظر انتشار آمار قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه آوریل هستند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و نشانه‌ای باشد از تصمیمات آینده بانک مرکزی این کشور.

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد که احتمالاً آخرین افزایش نرخ بهره این بانک بود. پیش‌بینی می‌شود روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا با توجه به آرام‌تر شدن تورم متوقف شود.

اما ترس از رکود اقتصاد آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا باعث افزایش قیمت نفت در روزهای دوشنبه و جمعه شد.

کاهش تولید برخی از اعضای ائتلاف اوپک پلاس از این ماه آغاز می‌شود و اجلاس آینده این گروه در چهارم ژوئن برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود اوپک پلاس قیمت نفت را بالاتر از بشکه‌ای 70 دلار حفظ کند.

از طرف دیگر، در استان آلبرتای کانادا شرایط اضطراری به‌خاطر آتش‌سوزی‌های گسترده اعلام‌شده است. حدود 30 هزار نفر از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و تولیدکنندگان انرژی هم تولید حداقل 280 هزار بشکه در روز نفت را متوقف کرده‌اند که بیش‌از 3 درصد از تولید کانادا را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر