نفت برنت ۷۵ دلار و ۲۲ سنت شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۰:۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۵۲۹۳
نفت برنت ۷۵ دلار و ۲۲ سنت شد

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کمی افزایش یافت ولی بعد دوباره روند نزولی در پیش گرفت. ترس از رکود اقتصاد در آمریکا که قیمت نفت را برای 3 هفته پیاپی پایین آورده بود کمی تعدیل شده‌است.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 8 سنت معادل 0.11 درصد کاهش به 75 دلار و 22 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 5 سنت معادل 0.7 درصد کاهش 71 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

 نگرانی درمورد کند شدن روند رشد اقتصاد آمریکا به‌خاطر بحران بانک‌داری در این کشور و کاهش تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا قیمت نفت برنت را 5.3 درصد و نفت آمریکا را 7.1 درصد در هفته گذشته پایین آورد. قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 4 درصد در روز جمعه افزایش داشت.

 گزارش مثبت بازار اشتغال آمریکا در آوریل، ضعف دلار و انتظار کاهش عرضه در اجلاس آینده ائتلاف اوپک پلاس به توقف روند کاهش قیمت نفت کمک کرده‌است.

 آمریکا گزارش تورم در ماه آوریل را در روز چهارشنبه منتشر می‌کند که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری درمورد سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. این در حالی است که انتظار می‌رود فدرال‌رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

 تاجران در این هفته بادقت نشانه‌های اقتصادی چین ازجمله آمار تجارت، تورم، وام‌دهی و نقدینگی این کشور را در آوریل بررسی می‌کنند تا بهبود اقتصاد در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا را زیر نظر داشته باشند.

 تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت دوباره روند صعودی خود را آغاز کند.

ارسال نظر