کاهش چشمگیر نفت در بازار جهانی

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۱:۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۸۷۲
کاهش چشمگیر نفت در بازار جهانی

قیمت نفت که حدود 5 درصد در روز گذشته کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی 5 هفته گذشته رسیده بود، امروز هم روند نزولی خود ادامه داد. سرمایه‌گذاران آماده افزایش بیشتر نرخ بهره در اجلاس این هفته فدرال رزرو هستند که می‌تواند به تقاضا برای انرژی آسیب برساند.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد کاهش به 75 دلار و 30 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 5 سنت معادل 0.07 درصد کاهش 71 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته به پایین‌ترین قیمت از 24 مارس رسیدند و بیشترین کاهش قیمت یک‌روزه را از اول ژانویه تجربه کردند.

 انتظار می‌رود بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 25 واحد برای مقابله با تورم افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را در اجلاس روز پنجشنبه افزایش دهد.

 بالا رفتن بیشتر نرخ بهره روند رشد اقتصاد را کند کرده و به تقاضا برای انرژی آسیب می‌رساند.

 گزارش کاهش غیرمنتظره فعالیت کارخانه‌ای در چین در ماه آوریل هم قیمت انرژی را تحت فشار قرار داده است. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی و بزرگ‌ترین خریدار نفت خام در دنیاست.

 صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بازگشایی اقتصاد چین برای آسیا حیاتی است، اما درمورد خطر ادامه تورم بالا و بی‌ثباتی بازار جهانی به‌خاطر مشکلات بانک‌داری در غرب هشدار داد.

 دراین‌بین، آمار مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.9 میلیون بشکه در روز در هفته گذشته کاهش یافته و سومین کاهش پیاپی هفتگی را رقم زده است.

ارسال نظر