دوران سخت گاز تمام شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۰۲:۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۰۸۰۱

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با افزایش دمای هوا شرایط اوج و پیک مصرف را پشت سر گذاشتیم و اکنون شرایط نرمال است و محدودیتی برای تامین گاز کشور نداریم.

عباس اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای تامین گاز در کشور وجود ندارد و در هیچ نقطه‌ای از کشور با قطع یا افت فشار گاز مواجه نیستیم، اظهار کرد: تاکنون نیز با مدیریتی که صورت گرفت با وجود قطع گاز وارداتی و ایجاد شوک ناشی از آن به شبکه به جز موارد جزئی هیچگونه قطع گازی را در کشور نداشتیم.

وی افزود: در شرایط فعلی مصرف گاز به‌طور میانگین به حدود ۴۲۰ میلیون متر مکعب رسیده و شرایط نرمال بوده اما در این شرایط نیز لازم است که مشترکان به مساله مدیریت مصرف گاز توجه داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف گاز در کشور، گفت: با توجه به اهمیت انرژی و حفظ گاز در کشور لازم است که مشترکان به موضوع مصرف گاز حساس باشند. اعظمی با اشاره به اعمال افزایش تعرفه و حذف تخفیف‌ها با شروع سال جدید، اظهار کرد: از اول فروردین ماه تخفیف‌های درج شده به پایان می‌رسد و لازم است که مشترکان به قبوض خود حساس باشند، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲.۷ درصد مشترکان بدمصرف هستند و قبوض سنگین برای آنها صادر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مهلت تخفیف‌ها تا پایان سال جاری بوده لازم است تا مشترکان به این موضوع حساس باشند و به سادگی و با رعایت موارد کوچک می‌توانند مصارف خود را مدیریت کردند تا با قبوض سنگین مواجه نشوند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره بر لزوم مدیریت مصرف گاز در کشور، گفت: لازم است همه مشترکان به مصرف گاز حساس باشند چرا که گاز یک منبع ارزشمند برای کشور است.

 

ارسال نظر