دلار به قیمت بهشتی نزدیک می‌شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۱:۳۹:۲۷
کد خبر: ۲۰۰۹۲۶
دلار به قیمت بهشتی نزدیک می‌شود

در بازار معاملاتی ارز در روز شنبه، قیمت دلار هرات از ۴۷ هزار و ۸۰۰ تا ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. مرز ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار مهم بود و شکستِ این مرز در صورت تثبیت به معنای تکمیل فاز نزولی بود.

پولبک در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، وقتی دلار هرات به ۴۶ هزار رسید قیمت در این بازار مجددا به بالا و ۴۷ برگشت. برخی خیال کردند هرات درحال حفاظت از کف ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما ساعتی بعد معلوم شد برگشت دلار پولبک بوده است. قیمت دلار هرات نه‌تنها پایین آمد، حتی مرز ۴۶ هزار تومان را هم از دست داد.

قیمت دلار تهران پایین تر از بازار هرات

در تهران قیمت دلار زیر بازار هرات بود که تقریبا اتفاق نادری به حساب می‌آید. بسیاری از معامله‌گران در تهران کف ۴۵ هزار را مهم می‌دانند و معتقدند اگر زیر ۴۵ هزار تومان تثبیت بدهد برای یک دوره در همین محدوده نوسان می‌کند.

دیدید گفتیم!

دلایلی که برای کاهش قیمت دلار در بازار شنبه عنوان می‌شد از یک طرف توافق ایران و عربستان و شایعه ورود منابع ارزی عظیم از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود از طرف دیگر تحلیلگرانی بودند که بعد از مدت‌ها با کلیدواژه «دیدید گفتم» در بازار آفتابی شدند.

آن‌ها کسانی بودند که وقتی دلار وارد دامنه ۵۰ هزار شد مرتب هشدار می‌دادند نخرید، حتی اصرار داشتند تا ۶۰ هزار هم بالا رفت نخرید چون ریزش دارد.

تحلیل های متفاوت در بازار دلار

البته در بازار یکسری معامله‌گر هم هستند که می‌گویند اگرچه دلار خوب پایین آمده اما هنوز به نرخ ۱۹ بهمن رسیده است. آن‌ها اشاره دارند که دلار در اواخر پاییز در دامنه ۳۰ هزار بوده است، اما در اواخر زمستان برای دلار ۴۵ هزار تومانی جشن گرفتیم.

قیمت بهشتی دلار باز می گردد؟

البته این حرف منتقدانی هم دارد یکسری از معامله‌گران تاکید دارند برگشت دلار به دامنه ۳۰ هزار یعنی قیمت بهشتی برای مهاجران. آن‌ها می‌گویند کسانی که به دنبال خروج سرمایه هستند با دلار دامنه ۳۰ هزار جایزه می‌گیرند، چون می‌توانند با ریال کمتر دلار بیشتری بگیرند.

قیمت سکه دو کانال از دست داد

در بازار سکه هم دو کانال از دست رفت و به کف ۲۴ میلیون تومان رسید. با این نرخ حباب سکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.

3 اتفاق مهم در بازار سکه

اما در بازار سکه سه اتفاق مهم رخ داد؛ اول اینکه در کانال ۲۶ میلیون باز شد و بلافاصله این کانال مهم را از دست داد و دوم، فاصله خرید و فروش دو میلیون تومان است که نشان می‌دهد فعالان به قیمت کنونی اعتماد ندارند. سوم هم این بوده که در بازار سکه معامله‌گران می‌گویند امروز سکه بهار فروش نداشت. سکه بهار در بازار به عنوان نماد ارزش واقعی سکه شناخته می‌شود، چراکه کمترین حباب را دارد.

قیمت طلای آبشده و درهم امارات در بازار چند؟

نکته بازار شنبه هم از دست رفتن کانال ۹ میلیون تومان در مثقال طلای آبشده بود. معامله‌گران می‌گویند در بازار آبشده سطح ۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان مثل ۴۵ هزار تومان بازار دلار است.قیمت درهم امارات هم حوالی ۱۲ هزار تومان بود که با این قیمت نرخ حواله‌ای دلار از نرخ اسکناس پایینتر است.

فرار از بازار دلار، هجوم به بازار خودرو

اتفاقات شنبه با یکسری گمانه روبرو بود. معامله‌گران می‌گفتند اکثر فروشنده‌ها در کف کسانی بودند که قصد خروج ریال خود از بازار دلار را داشتند. آن‌ها می‌گفتند فروشندگان دلار به دنبال ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش خودرو بودند. با این حساب میزبان ریال بعد از بازار دلار از نگاه معامله‌گران، بازار خودرو است.

برای این ادعاها و گمانه‌ها نشانه جدی‌ وجود نداشت ولی یک موضوع برجسته بود، در روز شنبه از کنار یکسری از معامله‌گران رد می‌شدی، به‌جای دلار، از خودرو حرف می‌زدند.

ارسال نظر