برای اطلاع از باقیمانده اعتبار یارانه در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی چه کنیم؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۷۴۷۶
برای اطلاع از باقیمانده اعتبار یارانه در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی چه کنیم؟

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از روز شنبه، سیزدهم خرداد ۱۴۰۲، به صورت سراسری آغاز شد. در مرحله اول خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش تعادل، هدف از اجرای این طرح، حمایت دولت از اقشار کم درآمد بیان شده که در اولین مرحله یارانه اعتباری خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

شرایط استفاده از اعتبار یارانه نقدی در طرح کالابرگ چیست؟

در این مرحله فقط خانوار‌هایی که در دهک یک تا ۳ قراردارند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند. این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل ۷۰ درصد یارانه نقدی خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کند. به عبارتی شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

علاوه بر این، خانوار‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند. استفاده از این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است. ضمن آنکه در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

روش‌های اطلاع از باقیمانده اعتبار یارانه در طرح کالابرگ

همه خانوار‌های مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر