واکنش یک نماینده مجلس به ماجرای رشوه دادن وزیر صمت

۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۹:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۳۴۴
واکنش یک نماینده مجلس به ماجرای رشوه دادن وزیر صمت

یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین، ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفت. وزارت صمت اما این ادعا را تکذیب و اعلام کرد که کاملا کذب است و این وزارتخانه پیگیری حقوقی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش اکوایران، در این تکذیبیه آمده بود که فاطمی‌امین - وزیر صمت - در صحن علنی مجلس و در دیدارهای متعدد فردی و گروهی با نمایندگان ضمن تاکید بر رویکرد مبارزه با فساد دولت سیزدهم، رویکرد مدیران و برنامه‌های تحولی وزارت صمت را در مسیر مقابله عینی و عملی با هرگونه فساد و رانت عنوان کرده است.

خود وزیر صمت هم در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود که «اگر یک مورد بود بگویید تا خودم پیگیری کنم. چنین چیزی صحت ندارد.»

فیدلیتی‌ها و دیگنیتی‌ها در پارکینگ مجلس بود

با وجود این تکذیب‌ها علیرضا بیگی - نماینده مجلس - از صحت خبر اعطای دست‌کم ۷۰ خودروی صفر شاسی بلند به نمایندگان مجلس خارج از روال معمول و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت خبر داده است .

بیگی با اشاره به تکذیب اعطای ۷۰ خودرو به نمایندگان مجلس گفته است: «خوشبختانه در این مورد حراست مجلس وارد شده و بررسی کرده است. اینکه چنین اتفاقی افتاده و خودروسازان مبادرت به این کرده‌اند که به تعدادی از نمایندگان مجلس این خودرو را خارج از روال متعارف تحویل دهند مسجل است و در این مورد ابهامی وجود ندارد.»

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: «مسأله این است، کسانی که چنین ظلم بزرگی در حق مردم ایران می‌کنند و خودرو ۲۰۷ را با قیمت بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌کنند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاه‌هایی درست کرده‌اند. اگر پولی که بابت یک ۲۰۷ ملت ایران می‌دهند را با همین ارز آقای رئیسی به دلار تبدیل کنیم بیش از ۲۰ هزار دلار می‌شود که در کشورهای منطقه به راحتی با آن یک خودرو بی ام دبلیو ۲۰۱۸ تهیه کرد.»

او همچنین ادامه داد: «مردم ایران زیر چنین ستمی قرار گرفته‌اند و کسانی که چنین جنایتی را انجام می‌دهند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاه‌های را درست کرده‌اند و برخی را تطمیع کرده‌اند. این مناصب قدرت چنین اعتماد به نفسی را برای آنها ایجاد کرده‌اند که چنین ستمی بزرگی را در حق ملت ایران روا بدارند و چنین مصونیتی برای خودشان ایجاد کنند که بتوانند از تیغ نظارت به راحتی عبور کنند و از رسیدگی دستگاه‌های زیربط خودشان را مصون بدانند.»

به گفته وی، مجلس در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته است. او می‌گوید «هیات رییسه مجلس از من سوال کردند که آیا مستنداتی دارم که گفتم گزارش حراست مجلس را خود شما در اختیار دارید.»

این نماینده مجلس در واکنش به رد این خبر توسط وزارت صمت اعلام کرد: «خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی، خودروهایی بوده که تحویل داده شده است و به این ترتیب خودروسازان در صدد ایجاد پایگاه‌هایی هستند که بتوانند به ستم خودشان علیه ملت ایران ادامه دهند. در هر منصبی از قدرت که برایشان متصور باشد تلاش کرده‌اند با تطمیع این ستم را به نحوی انجام دهند که صدای کسی درنیاید».

دولت هنوز به این اظهارات واکنشی نشان نداده اما مالک شریعتی نیاسر - نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی - در توئیتر نوشته است: «اگر ‎هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاصیتی داشته باشد، هم به ادعای قبلی وزیر صمت درباره فشار چند نماینده در انتصابات رسیدگی می‌کند، هم به ادعای اخیر تحویل خودرو برای حل و فصل ‎استیضاح. نتیجه باید شفاف اعلام شود تا تخلف نماینده یا وزیر معلوم و برخورد شود. پرونده ‎فساد نباید باز بماند!»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۸۰
0
1
وزارت صمت خودشم بکشه مردم باور نمیکنن که رشوه نداده باشه.
محمدصفری
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
1
هر کسی خودرو گرفته می‌گوید علیرضابیگی دروغ می‌گوید. مردم باور نمی کنند که خودرو نگرفتید.