یک اتفاق عجیب اما واقعی؛ ساکنان این روستا فقط یک کلیه دارند+ ویدئو

۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۷۰۴
یک اتفاق عجیب اما واقعی؛ ساکنان این روستا فقط یک کلیه دارند+ ویدئو

در بسیاری از روستا‌ها و مناطق دورافتاده کشور نپال هنوز هم به نحوی از تکنولوژی و پیشرفت‌های جهانی دور هستند. یکی از این روستاها، روستایی است که ساکنان آن فقط یک کلیه دارند.

به گزارش فرارو، هوکسه، روستایی کوچک واقع در شرق کاتماندو، پایتخت کشور نپال است که به خانه‌های خشتی موجود در آن معروف است. از ۷۵ خانواده این روستا، حداقل یکی از اعضای خانواده یکی از کلیه‌های خود را فروخته است.

این وضعیت ناشی از فقر و عدم دسترسی به مراکز درمانی و نگهداری مناسب است. با این حال، ساکنان این روستا همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهند و سعی در برطرف کردن مشکلات خود دارند.

بعضی از این روستاییان نیز که از خطرات از دست دادن عضو آگاه بودند بخاطر بدست آوردن یک قطعه زمین و ساخت خانه خوب در آن به این کار روی آوردند. کلاهبرداران کلیه‌های این روستاییان را در ازای ۲۲۰ دلار از آن‌ها سرقت می‌کردند و به قیمت گزاف ۹۰۰۰ دلار به گیرندگان دیگر می‌فروختند.

دلالان روستاییان را متقاعد کردند که در بدن آنها ثروتی وجود دارد که آنها را از گرسنگی و نیاز غنی می‌کند و کلیه‌ها دوباره رشد می‌کنند!

طبق نظر سازمان جهانی بهداشت سالانه ۱۰ هزار عمل پیوند عضو در بازار سیاه و سرتاسر دنیا انجام می‌شود و ۹۰۰ میلیون دلار سود به حساب دلالان واریز می‌کند.

کار در مزارع کوچک این روستا حقوقی معادل ۲ دلار در روز را برای اهالی این منطقه به همراه دارد به همین دلیل این روستاییان هر روز برای کار کردن به شهر رفت و آمد می‌کنند.

به دلیل فقر و عدم دسترسی به مراکز درمانی، ساکنان این روستا به صورت سنتی از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند.

ساکنان این روستا با تلاش برای بهبود شرایط خود، امیدوار به آینده خود هستند. در حال حاضر، برخی ساکنان این روستا در حال انجام پروژه‌های آبیاری و باغبانی هستند تا بتوانند محصولات بهتری تولید کنند و به درآمد بیشتری دست یابند.

 

ارسال نظر