دولت سیزدهم مصمم بر مهار تورم است

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۴:۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۸۱۷
دولت سیزدهم مصمم بر مهار تورم است

صولت مرتضوی، وزیر کار، درباره شرایط اقتصادی گفت: هدف‌گذاری دولت رشد اقتصادی هشت درصدی است که یکی از مؤلفه‌های آن افزایش بهره‌وری و تولید دانش‌بنیان است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: روز گذشته 6محصول دانش‌بنیان در شرکت شیرخشک پگاه استان رونمایی شد و این مهم به جد در واحدهای دیگر نیز پیگیری می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خدمات نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، 23درصد از جمعیت 35میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه قرار داشتند اما اکنون 75درصد جمعیت 85میلیون نفری ایران اسلامی از نعمت بیمه برخوردارند.

مرتضوی افزود: قبل از انقلاب اسلامی 60تختخواب بیمارستانی در استان وجود داشت اما امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل کوهرنگ، فارسان، لردگان و دیگر مناطق استان تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی وجود دارد و در مرکز استان بیمارستان هاجر اضافه و بیمارستان کاشانی بازسازی شده است.

وی تصریح ‌کرد: نسبت به سال‌های قبل از انقلاب، سرانه تخت بیمارستانی در این استان 800درصد افزایش یافته است. هر چند هنوز ناترازی وجود دارد و درصدد هستیم در دولت سیزدهم کاستی‌های موجود را برطرف کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تکمیل طرح الحاقی بیمارستان هاجر، احداث پنج مرکز درمانی، تکمیل امکانات و تجهیزات بیمارستانی از برنامه دولت سیزدهم در حوزه سلامت استان است.همچنین 2هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق های بازنشستگی در استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

ارسال نظر