دستمزد کارگران فردا مشخص می‌شود؟

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۹۹۹۹۳
دستمزد کارگران فردا مشخص می‌شود؟

هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به آغاز جلسات شورای عالی کار برای چانه زنی مزد 1402، گفت: فردا پنجشنبه (11 اسفندماه 1401) جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی با دستور کار اصلاح آیین‌نامه دادرسی کار و بحث مذاکرات مزدی برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی در واکنش به اظهارات نماینده مجلس پیرامون برگزاری جلسه شورای عالی کار در 20 اسفندماه، تصریح کرد: مجلس در تعیین مزد جایگاهی ندارد و تنها می‌تواند تسهیل‌کننده مسیر برای رسیدن به دستمزد منطقی باشد. تصمیم‌گیرنده نهایی برای افزایش مزد شورای عالی کار با ترکیب سه جانبه‌گرایی است.

ابوی با بیان اینکه سه‌شنبه 9 اسفند 1401، کمیته مزد تشکیل و بررسی‌ها پیرامون تعیین هزینه سبد معیشت انجام شده است اما هنوز مبلغ سبد معیشت تعیین نشده است گفت: ملاک نماینده کارگران برای ورود به چانه‌زنی دستمزد سال آینده تعیین عدد و رقم سبد معیشت است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران با تورم حاکم بر جامعه افزود: انتظارمان از دولت این است تا برای دستمزد سال آینده عدد و رقمی تعیین شود که کفاف هزینه‌های کارگران را بدهد. کارگران در حال حاضر شرایط بدی را سپری می‌کنند. بخش عمده‌ای از دستمزد صرف هزینه مسکن می‌شود و طی چند ماه اخیر، هزینه سبد معیشت کارگران افزایش زیادی داشته است. بسیاری از اقلام خوراکی به دلیل دستمزد پایین از سفره کارگران حذف شده است.

ابوی گفت: شورای عالی کار تا پایان سال چندین جلسه برگزار خواهد کرد و بعد از تعیین عدد و رقم سبد معیشت، کارگران به صورت جدی برای دستمزد 1402 چانه‌زنی خواهند کرد.

ارسال نظر