طراحی سامانه یکپارچه برای تسهیلات اشتغالی

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۰۸:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۹۷۵۰
طراحی سامانه یکپارچه برای تسهیلات اشتغالی

پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال یکی از گام های مهم در مسیر اشتغالزایی کشور است. استفاده و بهره‌گیری از برنامه‌ها و سیاست‌های محوری جهت برون‌رفت از وضعیت موجود، از اهداف کلان و مأموریت‌های محوری دولت سیزدهم و بالاخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قلمداد می‌شود در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح ملی «زیست‌بوم اشتغال» کشور تلاش دارد با به‌کارگیری تمامی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود زمینه تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال را فراهم شود.طراحی سامانه ای یکپارچه برای اشتغال و پرداخت تسهیلات یکی از اقدامات مهم است.

پرداخت تسهیلات باید پیوست اشتغال داشته باشد

به گزارش تسنیم، سید صولت مرتضوی,وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در نشست «بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و اجرای پیوست اشتغال» می گوید: سامانه‌ای برای پرداخت تسهیلات اشتغال تعریف و طراحی‌شده و لازم است هر چه سریع‌تر نمایندگان بانک‌ها به حوزه اشتغال معرفی شوند تا از این سامانه استفاده مطلوب شود.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بدانند در این زمینه چه خدماتی صورت گرفته است تا آمار و اطلاعات متقنی ارائه دهند.موضوع پیوست اشتغال با جدیت پیگیری شود.

مرتضوی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره 16قانون بودجه سال 1401اظهار کرد: در بخش ملی توفیقات خوبی حاصل شده است و امیدوارم در ادامه راه برای جامعه هدف این طرح یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: صرف‌نظر از تکالیف الهی و اداری همه ما تکلیفی نوع‌دوستانه داریم که رسالت اجتماعی ما است، بنابراین باید به رسالت و مسئولیت اجتماعی در این زمینه هم توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: طرح‌های اقتصادی نیاز به هدایت منزل به منزل دارد و باید این موضوعات را گام به گام پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

ارسال نظر