دست باز اخلالگران نظام اقتصادی از زبان وزیر اقتصاد

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - ۱۳:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۹۲۰۴
دست باز اخلالگران نظام اقتصادی از زبان وزیر اقتصاد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه نظام مالیاتی عادلانه و هوشمند دو مولفه مورد هدف ما است، گفت: سالهای سال پیشنهادهای متفاوتی بر روی میز سیاست‌گذار قرار می‌گرفت اما در مرحله اجرا کار پیش نمی‌رفت. در زمانی که نماینده مجلس بودم در حاشیه جلسه‌ای از وزیر اقتصاد وقت در این خصوص پرسیدم که چرا شاهد خروجی و نیجه در اصلاح نظام مالیاتی نیستیم. ایشان پاسخ دادند که آن بخشی که مربوط به سازمان امور مالیاتی است ما انجام دادیم اما آن بخشی که مربوط به دولت است متوقف شده است. به عبارت دیگر اراده لازم برای این کار در دولت وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دولت سیزدهم لایحه مالیات بر درآمد مصوب شده است و به زودی به مجلس ارسال خواهد شد. ضمن اینکه بخش‌هایی از اصلاحات که نیازمند تغییر قانون نبوده و تنها خواست مجری می‌توانست آن را انجام دهد اجرایی شده است. براساس گزارش عملکرد شاهد کاهش نرخ مالیات تولید هستیم در عین اینکه تمرکز بر فعالیت های غیر مولد افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید جلوی فعالیت گروه چند هزار نفره که سبب حراس در بازارهای اقتصادی مانند مسکن، طلا و ارز ایجاد می‌کنند گرفته شود، گفت: حتی در بهشت‌های اقتصادی دنیا نیز اجازه نمی‌دهند که گروه هایی که پیشروهای اخلال در اقتصاد کشور هستند، اینگونه عمل کنند. آن هم فعالیت هایی که ثمره ای جز نوسان‌های بی‌ضابطه ندارد.

وی تاکید کرد: این موارد محصول عقب ماندگی چند ساله‌ای است. به هر دلیلی کوتاهی صورت گرفته و ما امروز میراث شوم این کوتاهی را به دوش می‌کشیم. امیدوار هستیم بتوانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. در وزارت اقتصاد ما آغوش باز داریم تا افرادی که نظری برای اصلاح امور در حوزه مالیات، گمرک و سایر موارد را دارند نظرات خود را ارائه کنند.

 

ارسال نظر