حساب ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام دوباره فعال می‌شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۰:۵۳:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۲۸۸
حساب ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام دوباره فعال می‌شود

فعال شدن حسابهای فیس بوک و اینستاگرام دونالد ترامپ پس از دو سال تعلیق که در پی حمله مرگبار به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ روی داد، می تواند موقعیت ترامپ که در نوامبر اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد می شود را تقویت کند. او ۳۴ میلیون هوادار در فیس بوک و ۲۳ میلیون هوادار در اینستاگرام دارد که فضای مهمی برای دسترسی به مخاطبان و تامین مالی هزینه های انتخاباتی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، حساب توییتر ترامپ در نوامبر از سوی ایلان ماسک، مالک جدید این شرکت شبکه اجتماعی فعال شد اما ترامپ هنوز پستی در توییتر ارسال نکرده است.

طرفداران آزادی بیان می گویند دسترسی داشتن مردم به پیامهای نامزدهای سیاسی، کار درستی است اما منتقدان متا، این شرکت را به سیاستهای نظارتی اهمال کارانه متهم کرده اند.

متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد اقدامات محافظتی جدیدی را به کار گرفته تا مانع تکرار تخلف شود. پست وبلاگ متا نشان داد که ممکن است سایر حسابهای تعلیق شده از جمله حسابهایی که به دلیل دست داشتن در ناآرامی اجتماعی، تعلیق شده اند، دوباره فعال شوند. این شرکت اعلام کرد حسابهایی که دوباره فعال شده اند، تحت نظارت سخت گیرانه تر قرار گرفته و برای تخلف از مقررات، مجازات می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، این که ترامپ چطور از این فرصت برای بازگشت به فیس بوک و اینستاگرام استفاده خواهد کرد، هنوز معلوم نیست.

 

ارسال نظر