توییتر صاحب مدیرعامل جدید می‌شود

۱۴۰۲/۰۲/۲۲ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۶۴۸
توییتر صاحب مدیرعامل جدید می‌شود

ایلان ماسک در توییتی نوشت: با هیجان اعلام می‌کنم که یک مدیر عامل جدید برای «ایکس/ توییتر» استخدام کرده‌ام. مدیرعامل جدید تا شش هفته دیگر، کارش را شروع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مالک میلیاردر توییتر اعلام کرد تا چند هفته دیگر، به سمت مدیر ارشد فناوری این پلتفرم شبکه اجتماعی، تغییر مقام پیدا خواهد کرد.

ماسک که پس از تکمیل خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در اکتبر گذشته، سمت مدیرعامل این شرکت شبکه اجتماعی را برعهده گرفته بود، دسامبر گذشته اعلام کرده بود به محض این که فردی را پیدا کند که به اندازه کافی احمق باشد تا بتواند این شغل را قبول کند، از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری خواهد کرد و سپس تیم‌های نرم افزار و سرور‌های توییتر را اداره خواهد کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: یاکارینو سرگرم مذاکره برای این جایگاه ارشد است.

رویترز پس از توییت ماسک، گزارش کرده بود یاکارینو ممکن است انتخاب ماسک برای هدایت توییتر باشد.

یاکارینو که مدیر ارشد فروش تبلیغات در NBCUniversal است، ماه گذشته در یک کنفرانس تبلیغاتی در میامی، با ماسک مصاحبه کرد. در این کنفرانس، یاکارینو حضار را تشویق کرد با تشویق ماسک، از او استقبال کنند و اخلاق کاری او را تحسین کرد. یاکارینو گفت: بسیاری از شما در اینجا من را می‌شناسید و می‌دانید که من به اخلاق کاری‌ام افتخار می‌کنم و افزوده بود که رفیق، من همتای خودم را پیدا کردم.

ماسک پیش از این به نامزد‌های احتمالی برای مدیرعاملی توییتر اشاره نکرده بود. گمانه زنی‌ها در میان صاحبان فناوری و رسانه و اپلیکیشن پیام رسانی ناشناس "بلایند" برای کارمندان فناوری، روز پنجشنبه داغ بود. ماریسا مایر، مدیرعامل سابق یاهو، سوزان وویچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب و شیوون زیلیس، یکی از مدیران ارشد استارتاپ تراشه‌های مغزی نورالینک ایلان ماسک، از جمله نام‌هایی بودند که درباره آن‌ها بحث شد.

ماسک که به دلیل توجه بیش از حد به توییتر، هدف انتقاد سرمایه گذاران شرکت خودروسازی برقی تسلا قرار گرفته است، اعلام کرده بود به نقش مدیر ارشد فناوری که بر محصول، نرم افزار و فعالیت‌های سیستم نظارت می‌کند، تغییر مقام خواهد داد.

پست ماسک درباره مدیر عامل جدید توییتر، حدود ۱۵ دقیقه پیش از بسته شدن وال استریت در روز پنجشنبه منتشر شد و افزایش دو درصدی سهام تسلا را به دنبال داشت و سهام این شرکت ۱.۶ درصد دیگر هم پس از پایان ساعت معاملات صعود کرد.

ماسک از مدت‌ها پیش گفته بود قصد دارد یک مدیرعامل جدید برای توییتر پیدا کند. در نظرسنجی توییتری که ماسک در دسامبر انجام داد، ۵۷.۵ درصد از کاربران به کناره گیری او از مدیرعاملی توییتر رای مثبت دادند.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر در دو هفته اول حضور این میلیاردر به عنوان مالک خود، تغییرات سریعی را تجربه کرد. ماسک فورا پاراگ آگراوال، مدیر عامل قبلی توییتر و دیگر مدیران ارشد این شرکت را برکنار کرد و سپس نیمی از کارکنانش را در نوامبر اخراج کرد.

 

ارسال نظر