توییتر و ایلان ماسک جنجال آفریدند

۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۲:۵۰:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۳۲۷
توییتر و ایلان ماسک جنجال آفریدند

توییتر روز یکشنبه نشان «تأیید شده» را از حساب اصلی نیویورک تایمز حذف کرد، اقدامی که ایلان ماسک، شخصی نامدار در تجارت و سرمایه‌گذار، یک شبه پس از اطلاع از اینکه این سازمان خبری برای سرویس آبی توییتر خود پولی نمی‌پردازد، به دنبال آن بود.

به گزارش تسنیم، برخی این اقدام را به کینه چند ساله ماسک علیه روزنامه‌نگاران آمریکایی که گزارش‌های انتقادی درباره او کرده‌اند مربوط دانسته‌اند. همچنین این موضوع در تضاد با یک گزارشی است که اولین بار توسط تایمز در روز پنجشنبه گزارش شد، مبنی بر اینکه نشان ها برای 10000 سازمانی که بیشترین فالوور را دارند، صرف نظر از اینکه آیا آنها پرداخت کرده اند یا خیر. بر همین اساس، تیک اکانت این نشریه با 55 میلیون دنبال‌کننده هم نباید حذف می‌شد، اما کشمکش ماسک و نیویورک تایمز ظاهراً مانع از حفظ این تأییدیه شده است.

توییتر پیش از این گفته بود که برنامه تأیید سنتی خود را متوقف می کند و نمادهای آبی رنگی را که سال ها در حساب های شرکت های تأیید شده، روزنامه نگاران و شخصیت های عمومی اعمال می کرد، حذف می کند.

خیلی از خبرگزاری‌های بزرگ ازجمله CNN، لس‌آنجلس تایمز و واشنگتن پست گفته بودند که حاضر به پرداخت حق اشتراک برای دریافت تیک آبی در توییتر نیستند. حالا اگرچه تیک اکانت اصلی نیویورک تایمز حذف شده است، سایر اکانت‌های این رسانه ازجمله New York Times Arts و New York Times Travel تیک طلایی دارند.

درنهایت تایمز و سایر سازمان های خبری می گویند که برای نمادی که برای محافظت در برابر جعل هویت طراحی شده است، هزینه ای پرداخت نمی کنند.

ارسال نظر