واردات مسافری و پستی آیفون ۱۴ همچنان ممنوع است

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۶:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۴۹۳
واردات مسافری و پستی آیفون ۱۴ همچنان ممنوع است

 

سامانه همتا در اطلاعیه‌ای در خصوص آیفون 14 نوشت: پیرو انتشار اخبار جعلی مبنی بر رجیستری آیفون 14 به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ 1401/12/01 است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است.

به گزارش تسنیم، در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین با توجه به اینکه تاکنون هیچ گوشی آیفون 14 از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیدا توصیه می‌شود از خرید و فروش آن اجتناب کنند چرا که مصداق کالای قاچاق است.

همچنین واردات مسافری نیز که برخی به آن استناد می‌کنند، مخصوص استفاده شخصی مسافر بوده و سوءاستفاده تجاری از آن بر اساس بند چ ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق قاچاق است.

به مخاطبینی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند توصیه می‌شود حتما پیش از خرید، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن مطلع شوند. حتما برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا تطابق داده و در صورت مغایرت از خرید صرف‌نظر کنند. استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه 15 رقمی IMEI به درگاه‌های سامانه همتا شامل کد دستوری #7777*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا امکان‌پذیر است. شناسه IMEI نیز با شماره‌گیری کد دستوری #06#* روی دستگاه یا از روی جعبه قابل‌ ملاحظه است.

 

ارسال نظر