غول اینترنتی روسیه از شاخص نزدک آمریکا حذف شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۴:۴۳:۲۳
کد خبر: ۲۰۱۳۲۶
غول اینترنتی روسیه از شاخص نزدک آمریکا حذف شد

این شرکتها با گذشت بیش از یک سال از زمان تعلیق معاملات سهام‌شان در نزدک، اکنون اطلاع یافته اند که سهام آنها از شاخص این بازار حذف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام نزدک، معاملات سهام شماری از شرکتهایی که در روسیه فعالیت می‌کردند را چند روز پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، معلق کرد.

یاندکس و اوزن اعلام کردند نسبت به این تصمیم، درخواست تجدیدنظر خواهند کرد. هیچ کدام از این دو شرکت تحت تحریمهای غربی قرار نگرفته است اما بعضی از مدیران ارشد یاندکس تحریم شده‌اند.

شرکت Recruiter Headhunter و سرویس پرداخت Qiwi هم اعلام کرده‌اند نزدک به آنها درباره حذفشان از این بازار، اطلاع داده است. یاندکس در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم نزدک هیچ تاثیری بر فعالیتها، خدمات، وضعیت مالی یا توانایی این شرکت برای عمل به تعهدات مالی خود در قبال شرکا و طرفهای دیگر، نخواهد گذاشت.

یاندکس که به عنوان "گوگل روسیه" شهرت پیدا کرده است، به سختی در تلاش برای متوازن کردن فشار داخلی با منافع سرمایه گذاران غربی بوده و سال گذشته فید خبر و صفحه خانگی خود را به شرکت "وی‌کی" (VK) که رقیب دولتی این شرکت است، فروخت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هلدینگ یاندکس که در هلند ثبت شده است، متعاقبا اعلام کرد که قصد دارد مالکیت و کنترل بیشتر گروه یاندکس، از جمله کسب‌وکارهای درآمدزای اصلی آن را واگذار کند.

ارسال نظر