۴۸۵ همت بدهی بخش انرژی به شبکه بانکی است

۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۰۰:۳۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۰۰۲۷

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت که بدهی بخش انرژی به شبکه بانکی ۴۸۵ هزار میلیارد تومان و بدهی بخش انرژی به بانک مرکزی حدود ۱۱۳ همت است. محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌ حیدریه در جلسه علنی و در جریان بررسی بعضی از لایحه بودجه درباره امهال پرداخت بدهی شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت به بانک مرکزی و بانک‌های تجاری، گفت: ۱۱۳ همت از دارایی بانک مرکزی بدهی شرکت‌های دولتی در حوزه انرژی به بانک مرکزی است.

وی افزود: به عبارت دیگر بدهی بخش انرژی به شبکه بانکی ۴۸۵ همت و بدهی بخش انرژی به بانک مرکزی ۱۱۳ همت است که هر سال امهال می‌شود. این یعنی ما هر سال به بزرگ‌ترین بدهکار شبکه بانکی و بانک مرکزی مهلت پرداخت بدهی خود را می‌دهیم حال اینکه نقدینگی و تورم همین عوامل است.این نماینده مجلس گفت: ما اینجا بدهی‌ها را امهال می‌کنیم و بعد در زمان بررسی تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ صدای بزرگواران در می‌آید.

چرا باید هر سال این بدهی‌ها امهال شود. محمدباقر قالیباف رییس مجلس در این باره گفت: اینها بابت تامین مالی طرح‌های بالادستی نفت و گاز است. وقتی بدهی پروژه‌ها را نمی‌دهیم و آنها نمی‌توانند وام بگیرند و تامین نقدینگی داشته باشند؛ فقط مجبور به تعدیل هستیم و این معضلات به وجود می‌آید. باید این موارد را در برنامه هفتم مورد توجه قرار داد.

 

ارسال نظر