توییتر به خاطر اشتباه یک کارمند دچار اختلال شد/ نقش ایلان ماسک در قطعی بزرگ توییتر چه بود؟

۱۴۰۱/۱۱/۲۲ - ۱۰:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۳۸۸
توییتر به خاطر اشتباه یک کارمند دچار اختلال شد/ نقش ایلان ماسک در قطعی بزرگ توییتر چه بود؟

چهارشنبه گذشته پس از این که یک کارمند توییتر، به صورت تصادفی اطلاعات را حذف کرد و به دلیل اخراج‌های گسترده توسط ایلان ماسک هیچ کس در تیم مسئول باقی نمانده بود، این شبکه اجتماعی دچار اختلال شد.

به گزارش ایسنا، خبرنامه فناوری پلتفرمر اعلام کرد اختلال بزرگ توییتر در چهارشنبه گذشته، پس از آن روی داد که یک کارمند، به اشتباه اطلاعات مهمی را از یک سرویس داخلی حذف کرد.

بروز این اختلال باعث شد کاربران نتوانند توییت ارسال کرده یا بازنشر کنند و با پیام خطایی با این مضمون که شما به سقف روزانه ارسال پیام رسیده‌اید، روبه‌رو شده بودند.

طبق اعلام وب سایت توییتر، سقف روزانه، ۲۴۰۰ توییت است اما کاربرانی که اصلا توییتی ارسال نکرده بودند با این پیام خطا روبرو می شدند. در یک پیام خصوصی که توسط اینسایدر مشاهده شد، یک کارمند توییتر اختلال مذکور را یک اختلال گسترده توصیف کرده بود.

حدود ۹۰ دقیقه پس از آن که کاربران ارسال گزارش درباره مشکل را آغاز کردند، توییتر اعلام کرد این پلتفرم ممکن است آن طور که انتظار می رفت برای بعضی از شما کار نکند. بابت مشکل پیش آمده متاسفیم. از این مسئله آگاه بوده و برای رفع آن، تلاش می کنیم.

پلتفرمز روز پنج شنبه گزارش کرد که این اختلال به دلیل آن روی داد که دیتای مربوط به نرخ محدودیت توییت از سرویس داخلی توییتر، به صورت تصادفی حذف شد و تیمی که روی این سرویس کار می کرد، در نوامبر این شرکت را ترک کرده بود.

ماسک در آن ماه، نیمه شب اولتیماتومی را به همه کارمندان توییتر ارسال کرده و به آنها گفته بود آماده کار سخت شوند یا این شرکت را ترک کنند. وی به کارکنان توییتر گفته بود باید ساعات طولانی و به صورت فشرده کار کنند تا نسخه توییتر ۲.۰ را بسازند.

از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شده است، تعداد کارمندانش بیش از دو سوم کاهش پیدا کرده است و از ۷۰۰۰ نفر، به حدود ۲۳۰۰ نفر رسیده است.

بروز این اختلال باعث انتقاد جک دورسی، یکی از موسسان توییتر شد که پیش از این از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حمایت کرده بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دورسی در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز نوستر نوشته بود: سابق بر این، هر زمان سرویسی دچار اختلال می‌شد، مردم به توییتر می‌رفتند تا درباره آن صحبت کنند.

 

ارسال نظر