ویژه

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۰۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۷۶۱

فراخوان مسابقه ملی اپلیکیشن‌ها و رویداد استارتاپی حوزه سلامت دیجیتال

مسابقه ملی اپلیکیشن‌ها و رویداد استارتاپی حوزه سلامت دیجیتال ازسوی شتاب‌دهنده هاب شیراز (شتاب‌دهنده‌ مشترک دانشگاه شیراز و حرکت اول)، همزمان با پنجمین دوره کنگره‌ بین‌المللی سلامتِ همراه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دانا به نقل از دانشگاه شیراز، مهندس علی نیک‌محمدی، مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز ضمن اعلام این خبر گفت: کنگره بین‌المللی سلامتِ همراه، هر دوسال یک‌بار در شیراز پذیرای فعالان و صاحب‌نظران این حوزه بوده است. سلامت همراه  (Mobile Health)، اصطلاحی است که برای برنامه‌های کاربردی که در زمینه طبابت و سلامت عمومی ازسوی دستگاه‌های ارتباطی همراه پشتیبانی می‌شوند، به کار می‌‌رود.

وی افزود: هدف اصلی این کنگره ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها، مفاهیم، تکنیک‌ها، آزمایش‌ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی موبایل مانند تلفن‌های همراه، کامپیوتر‌ها و رایانه‌های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات سلامت است.

مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز گفت: پنجمین دوره کنگره بین‌المللی سلامت همراه شیراز در پنجم بهمن‌ماه امسال درحالی برگزار می‌شود که به عنوان زیر‌مجموعه‌ای از سلامت الکترونیک (eHealth)، به‌طور عمده بر موضوعاتی ازقبیل دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات موبایل و فناوری‌های چندرسانه‌ای و نیز استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در ارتقاء سلامت جامعه تمرکز دارد.

نیک‌محمدی گفت: در این دوره تصمیم گرفته شده است تا از ظرفیت بین‌المللی این کنگره در زمینه معرفی و ارتباطات موثر برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در این حوزه استفاده شود. از همین‌رو شتاب‌دهنده هاب شیراز به عنوان مجری رویداد استارتاپی و سرمایه‌گذار پنجمین دوره کنگره بین‌المللی سلامت همراه شیراز از سمت دبیرخانه این کنگره انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: این شتاب‌دهنده دانش‌بنیان در نظر دارد تا فرصت را مغتنم شمرده و این رویداد را به‌شکل شایسته و درخور اکوسیستم کارآفرینی کشور برگزار کند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقه تا پایان دی‌ماه است. جوایز نقدی متعددی برای این دوره از مسابقه، به‌همراه امکان جذب سرمایه تا متوسط ۷۰۰میلیون تومان در صورت پذیرش در دوره شتاب‌دهی هاب شیراز درنظر گرفته شده است. همچنین هاب شیراز (شتاب‌دهنده مشترک دانشگاه شیراز و حرکت اول) در طبقه هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز قرار دارد.

هاب شیراز با هدف تمرکززدایی اکوسیستم کارآفرینی کشور و تقویت و غنی‌سازی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری جنوب کشور از طریق کشف، جذب و پرورش ایده‌ها و تیم‌های مستعد و فعال و همچنین کمک به توسعه شخصی و تقویت روحیه کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص «مسابقه ملی اپلیکیشن‌ها و رویداد استارتاپی حوزه سلامت دیجیتال» می‌توانند با شماره‌های ۰۹۹۰۵۰۲۶۸۲۷ و ۰۷۱۳۶۱۳۲۹۴۱ تماس بگیرند یا برای ثبت‌نام از طریق لینک زیر اقدام کنند: https: //hubshiraz.ir/digitalhealth

مشارکت و حمایت همراه اول از رویداد بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی کلیماتون

اولین دوره رویداد بین‌المللی کلیماتون با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین دوره رویداد بین‌المللی کلیماتون که برنامه‌ای بین‌المللی مبتنی بر پایداری است و مسیری را برای توسعه اقدامات در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی ارایه می‌دهد، توسط شهرداری تهران و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود.

این رویداد فرصتی برای افراد دغدغه‌‌مند است تا ایده‌هایی را که به چالش‌های آب و هوایی محلی می‌پردازد، خلق کنند. از جمله اهداف «کلیماتون» افزایش آگاهی مردم در زمینه مقابله و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، برهم‌ زدن وضعیت موجود و بازنگری در مکان‌هایی است که در آن زندگی می‌کنیم تا بتوانیم آینده‌ای پایدار را برای آنجا رقم بزنیم.

در نخستین دوره کلیماتون، پنج چالش مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک، کاهش تولید پسماند، توسعه ساختمان‌های سبز، حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب، حل معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی مطرح شده است. همچنین رویکردهای مطرح برای این رویداد شامل نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌ها، ارتقاء مشارکت‌های اجتماعی و مسوولیت‌پذیری، نقش آفرینی زنان و جوانان در مواجهه با تغییرات اقلیمی و افزایش تاب آوری شهر در برابر تغییرات اقلیمی می‌شود.

همراه اول در این رویداد با ارایه رویکرد «نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری ها» چالش «حل معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی» را برای ارایه راهکارهای احتمالی ارایه داده و در ادامه راهبری این راهکارها نیز همکاری لازم را با برگزارکنندگان این رویداد خواهد داشت.

محققان می‌توانند تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ اقدام به ثبت نام اولیه کرده و تا ۳۰ بهمن نیز برای ارسال ایده‌های خود زمان خواهند داشت.  همچنین لازم به ذکر است رویداد حضوری کلیماتون در اسفند ماه برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت این رقابت به نشانی climathon-climate.ir اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه و شرکت در این رویداد کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری:  حجم بارگیری بی‌سابقه در طول فعالیت انبار نفت ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: حجم بارگیری بی‌سابقه در طول فعالیت انبار نفت ساری با رکورد 14 میلیون لیتری بارگیری فرآورده‌های نفتی طی 24 ساعت گذشته با تعداد 529 نفتکش جاده‌پیما به ثبت رسید که نشان از تلاش بی‌وقفه و کار جهادی کارکنان عملیاتی در انبار نفت منطقه ساری است. با توجه به ذخیره مناسب سوخت در انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری و ارسال مستمر سوخت، جایگاه‌های عرضه سوخت استان مازندران در حال سوخت رسانی هستند.

به گزارش روابط عمومی، سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری قابلیت‌های بالای ذخیره‌سازی و حجم بالای بارگیری انبار نفت ساری را برشمرد و بیان کرد: این انبار با تجهیزات به روز و با پرسنل مجرب و بیش از 50 سال سابقه عملیاتی در حال سوخت‌رسانی به مازندران و دیگر استان‌ها می‌باشد و از تاریخ 23/101/1401 تا امروز با افزایش تقاضا، رکورد دو برابری تامین و توزیع انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز مردم را به ثبت رساند.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان تقاضای بنزین به‌دلیل قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی و افزایش ترددها و مسافرت‌ها به خاطر تعطیلات بین هفته‌ای از تاریخ 25 دی ماه تا 26 دی ماه 1401، میزان توزیع و مصرف بنزین تا مرز 14 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

سبحان رجب‌پور افزود: حتی در پیک مصرف مسافرت‌های نوروزی در مازندران نیز این مقدار مصرف مشاهده نشده است و بنزین مصرف شده در تعطیلات نوروز حداکثر هفت میلیون لیتر در روز بود.

رجب‌پور اظهار کرد: میزان ذخیره بنزین در سطح استان مازندران مطلوب و هیچ‌گونه کاستی در عرضه بنزین وجود ندارد، با توجه به تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار گاز و تشدید شایعات، برخی مراجعات غیر ضروری به جایگاه‌های سوخت باعث شد تا بنزین توزیعی در جایگاه‌ها زودتر از موعد پیش‌بینی شده به اتمام برسد و حجم بالای بارگیری و ترافیک شهری و جاده‌ای باعث تاخیر در رسیدن نفتکش‌ها به جایگاه گردید که موجب وقفه کوتاه‌مدت در برخی پمپ‌بنزین‌ها شده که از عوامل ایجاد صف‌های طولانی پمپ‌بنزین‌ها می‌باشد.

وی خدمت در شرکت‌های نفتی اعم از تامین، نگهداشت و توزیع را پر ریسک دانست و اظهار کرد: کارکنان این شرکت به صورت شبانه روزی و بی‌وقفه در سرمای زیر صفر چند روز گذشته در تلاش هستند تا به موقع سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان تامین شود.

اخذ گواهینامه ISO 9001: 2015 تحت لیسانس کنکورد کانادا توسط شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، در راستای اجرای مطلوب‌تر فرآیندها و بهبود عملکرد سازمانی و هر چه بهتر اجرایی شدن اهداف باشگاه بهینه کاوی، ممیزی صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت در این شرکت برگزار و موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای الزامات ISO 9001: 2015  تحت لیسانس کنکورد کانادا گردید.

در همین راستا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ضمن ابراز خرسندی از کسب این گواهینامه گفت: استاندارد‌سازی فرآیندها و فعالیت‌ها، بهبود کیفیت در جهت خدمات رسانی مطلوب به متقاضیان و در نتیجه ارتقای سطح رضایتمندی ارباب رجوع را از مهم‌ترین اهداف استقرار این سیستم برشمرد.

فردوس کریمی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با رعایت استانداردهای این سیستم شاهد تحولات عظیم در حوزه خدمات رسانی موثرتر به متقاضیان و بهره‌برداران در شرکت باشیم.

 

ارسال نظر