تلاش تیک‌تاک برای امضای قرارداد امنیتی با آمریکا

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۰۳:۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۶۷۲

اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک در تلاش برای متقاعد کردن دولت امریکا برای موافقت با ادامه مالکیت شرکت چینی بایت دنس، پیشنهاد کرده است بیشتر کسب و کارش به صورت مستقل اداره شده و در معرض نظارت بیشتری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، تیک‌تاک در سه سال گذشته، تلاش کرده است وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی امریکا را مطمئن کند که اطلاعات شخصی شهروندان امریکایی، قابل دسترسی توسط حزب کمونیست چین یا هیچ نهاد تحت نفوذ دولت این کشور نبوده است. جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا سال گذشته فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق برای ممنوعیت تیک‌تاک در امریکا را لغو کرد اما مذاکرات میان دولت او و این شرکت شبکه اجتماعی چینی برای بستن یک قرارداد امنیتی و رفع نگرانی‌ها پیرامون فعالیت این اپلیکیشن، ادامه یافت.

قانونگذاران امریکایی در راستای اختلافات تجاری، مالکیت معنوی و حقوق بشر میان امریکا و چین، نگرانی‌های امنیتی در خصوص تیک‌تاک را مطرح کرده‌اند تا کاخ سفید را برای اتخاذ یک رویکرد سخت گیرانه، تحت فشار بگذارند. تیک‌تاک اقدامات متعددی برای جلب رضایت دولت امریکا انجام داده که شامل توافق با شرکت اوراکل برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران امریکایی این اپلیکیشن در امریکا بوده و یک واحد امنیت داده امریکا برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران تشکیل داده و این واحد، بر تصمیماتی که در خصوص نظارت بر محتوا در تیک‌تاک گرفته می‌شود، نظارت می‌کند.

به گفته یک منبع آگاه، تیک‌تاک ۱.۵ میلیارد دلار برای استخدام و هزینه‌های سازماندهی مجدد به منظور ساخت این واحد، صرف کرده است. اما بعضی از مقامات دولتی از جمله وزارت دفاع، اف بی‌ای و سیا، با این قرارداد امنیتی، مخالف هستند. این مقامات می‌گویند کاربران تیک‌تاک همچنان آسیب‌پذیر می‌مانند زیرا این اپلیکیشن برای فناوری خود، به شرکت بایت دنس متکی است که اپلیکیشن ویدئویی چینی دوین را هم اداره می‌کند.

تیک‌تاک برای غلبه بر این موانع، تلاش کرده است لایه‌های نظارتی جدید برای دولت امریکا فراهم کند و نقش اوراکل در تضمین جدا بودن زیرساخت فناوری تیک‌تاک از بایت دنس را توسعه بخشیده است. این اپلیکیشن ویدئویی پیشنهاد کرده است ناظران مستقل استخدام شده و حقوق آنها توسط این شرکت پرداخت شود اما به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در امریکا گزارش دهند.

منابع آگاه خبر دادند مقامات امریکایی که در مذاکرات با تیک‌تاک حضور دارند، گفته‌اند بسیاری از تدابیری که تیک‌تاک برای تقویت امنیت در این اپلیکیشن، پیشنهاد کرده است، بخشی از توافقی خواهد بود که اجازه می‌دهد شرکت بایت دنس، مالکیت تیک‌تاک را حفظ کند.

 

ارسال نظر