اخبار

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۰۲:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۱۱۷

مایکروسافت سوپر اپلیکیشن می‌سازد

مایکروسافت اخیرا در فکر ساخت یک سوپر اپلیکیشن بوده که شامل خدمات خرید، پیام رسانی، اخبار و جست‌وجوی وب خواهد بود. به گزارش ایسنا، وب سایت اینفورمیشن به نقل از منابع آگاه نوشت: سازنده نرم افزار ویندوز به دنبال ساخت این اپلیکیشن برای کاستن از نفوذ گوگل و اپل در فضای جست‌وجوی موبایل است. طبق گزارش اینفورمیشن، مدیران مایکروسافت می‌خواهند این اپلیکیشن، ک  ب و کار تبلیغات چند میلیارد دلاری این شرکت و همچنین موتور جست‌وجوی «بینگ» را تقویت کرده و کاربران بیشتری را به پیام رسان «تیمز» (Teams) و سایر خدمات موبایل این شرکت جلب کند. یک اپلیکیشن سوپر که در آسیا با اپلیکیشن ویچت شرکت تنسنت هولدینگز محبوب شد، مثل چاقوی سوییسی اپلیکیشن‌های موبایل توصیف شده که مجموعه خدماتی نظیر پیام رسان، شبکه اجتماعی، پرداخت نقطه به نقطه و خرید الکترونیکی را برای کاربران فراهم می‌کند. بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که مالک توییتر است، به ساخت یک سوپر اپلیکیشن به نام ایکس که مجموعه‌ای از خدمات را یکجا عرضه می‌کند، علاقه نشان داده است.

پیام هشدار زلزله به کاربران جعلی بود

پیام هشدار زلزله که برای برخی کاربران تلفن همراه ارسال شده بود، جعلی و ناشی از خطای اپراتور همراه بود. به گزارش مهر، روز گذشته برخی کاربران در تهران روی گوشی‌های خود هشدار زلزله را دریافت کردند که به دنبال آن رییس مرکز لرزه‌نگاری کشور در این باره اعلام کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست و هیچ هشداری درخصوص وقوع زلزله صادر نکردیم. وی تأکید کرد: اگر در حین رصد متوجه پدیده غیرطبیعی شویم که در حال حاضر نشدیم، ما به سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اخطار و هشدار می‌دهیم. هرگز چنین پیام‌هایی را برای مردم صادر نمی‌کنیم. همچنین مرکز لرزه نگاری نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: نظر به اینکه بنا بر اطلاع واصله، ۱۶ آذر ۱۴۰۱ پیامی تحت عنوان هشدار زلزله از طریق خطوط موبایلی برای برخی از مشترکین ارسال شده است، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تکذیب این پیام اعلام می‌نماید هیچ‌گونه وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زمین لرزه در هیچ منطقه کشور تا لحظه درج این پیام مشاهده نشده است. در ادامه بررسی‌ها محمدامین آقامیری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات نیز درباره ماجرای پیام هشدار زلزله توضیح داد و گفت: خوشبختانه با قاطعیت به مردم اعلام می‌کنم که هیچ گونه بدافزاری یا هک شدنی در کار نبوده است و درز اطلاعاتی نیز نداشتیم. رییس سازمان تنظیم مقررات افزود: این موضوع یک مبحث فنی اپراتوری بوده که دوستان ما در اپراتور همراه اول بررسی‌هایشان را انجام دادند و بنده دقایقی پیش آخرین گزارش‌ها را چک کردم. یک موضوع فنی ساده بود و تا دقایقی دیگر همراه اول اطلاعیه خود را اعلام خواهد کرد. معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ما در تلاش هستیم که برای مردم عزیز یک خدمت جدید ایجاد کنیم که در یکی از این فرآیندها این مساله به وجود آمده و موضوع خاصی نیست. در نهایت حامد حکاکان، مدیرکل ارتباطات همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکین خود به دلیل پیام اشتباه زلزله گفت: هیچ‌گونه هک و نفوذی نبوده است بلکه به دلیل خطای تیم تحقیقاتی بوده که در زمینه تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می‌کردند. وی ادامه داد: این پیامک قرار بوده صرفاً برای این تیم تحقیقاتی ارسال شود اما برای تعدادی از شهروندان نیز ارسال شده است. اپراتور همراه اول همچنین با ارسال پیامی به کاربران تلفن همراه اعلام کرد: «هموطن گرامی اگر پیام هشدار زلزله دریافت کرده‌اید، این پیام صحت ندارد. » در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد. حوالی ظهر امروز، در گوشی تلفن همراه برخی از مشترکین همراه اول در شهر تهران، پیامی مبنی بر وقوع زلزله و لزوم بیرون رفتن سریع از منزل و محل کار ارسال شد که موجب نگرانی برخی از هموطنان عزیز شد. بررسی اولیه نشان می‌دهد این اتفاق ناشی از خطای بخش تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حین تست «سامانه هشدار» بوده است.

اتحادیه اروپا به مدل تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام گیر داد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد رگولاتورهای اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن‌های فیس بوک و اینستاگرام گروه متا پلتفرمز، نباید تبلیغات شخصی‌سازی شده بر اساس فعالیت دیجیتالی کاربران را بدون رضایت آنها نمایش دهند. به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه به رویترز گفت: بنا به تصمیم محرمانه دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا، متا نمی‌تواند تبلیغات را بر اساس داده شخصی، نمایش دهد و باید موافقت کاربران را برای این اقدام جلب کند. این تصمیم اتحادیه اروپا، ممکن است میزان داده‌ای که متا می‌تواند برای فروش تبلیغات شخصی‌سازی شده، به آنها دسترسی پیدا کند را محدود کند. بر اساس گزارش رویترز، این منبع آگاه اظهار کرد: کمیسیون حفاظت از داده اروپایی که رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپاست، به رگولاتور حریم خصوصی ایرلند که تصمیم نهایی را صادر خواهد کرد، یک ماه فرصت داده است. تصمیم این رگولاتور احتمالا شامل جریمه‌های سنگین خواهد بود.

ارسال نظر