دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۰۳:۵۵:۳۳
کد خبر: ۱۹۴۳۲۲

ایده بلندپروازانه ایلان ماسک: تبدیل توییتر به یک بانک مدرن

به نظر می‌رسد که ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به بانکی مدرن تبدیل کند که حتی می‌تواند کارت‌های نقدی و تسهیلات مالی داشته باشد. او این برنامه را در جلسه‌ای دقیقه نودی با کارمندان خود مطرح کرده و ظاهراً قرار است این شبکه اجتماعی را به قابلیتی برای نگهداری پول برای هزینه‌کردن در داخل یا خارج این پلتفرم مجهز کند. به گزارش دیجیاتو: به نظر می‌رسد که ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به بانکی مدرن تبدیل کند که حتی می‌تواند کارت‌های نقدی و تسهیلات مالی داشته باشد. او این برنامه را در جلسه‌ای دقیقه نودی با کارمندان خود مطرح کرده و ظاهراً قرار است این شبکه اجتماعی را به قابلیتی برای نگهداری پول برای هزینه‌کردن در داخل یا خارج این پلتفرم مجهز کند. به گزارش ورج، ایلان ماسک در جلسه‌ای با کارمندان توییتر درباره ارایه خدمات پرداخت گفت: «فکر می‌کنم فرصتی تحول‌ساز در زمینه پرداخت‌ها وجود داشته باشد.» او گفت هدفش این است که کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند در لحظه به هر نقطه از جهان که خواستند پول بفرستند. ماسک تأکید کرد که پیاده‌سازی این قابلیت یکی از اولویت‌های اصلی آنهاست. توییتر به عنوان یک سرویس پرداخت چگونه خواهد بود؟ این قابلیت احتمالاً اجازه می‌دهد تا کاربران با در اختیار داشتن یک کیف پول بتوانند بابت نشر محتوا به یکدیگر کمک مالی کنند یا در آینده برای دسترسی به محتواهای پولی، پرداخت‌ها را به راحتی هرچه تمام‌تر انجام دهند. ماسک می‌گوید توییتر در آینده یک بازار پربازده ایجاد خواهد کرد که احتمالاً سپرده‌گذاری در آن بالاترین عایدی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. طبق اعلام او، این سیستم به‌جای سیستم پیچیده و پرهزینه بانک‌های سنتی که مبتنی بر کارت‌های اعتباری (Credit) کار می‌کند، یک تراز خواهد داشت که صرفاً می‌تواند مثبت یا منفی شود. با این کار، توییتر می‌تواند به ترازهای مثبت سود بیشتری بدهد و از ترازهای منفی بهره کمتری بگیرد.

  بانک توییتر حتی می‌تواند کارت نقدی داشته باشد

مالک جدید توییتر می‌گوید برای استفاده از این سیستم در جاهایی که از سرویس پرداخت این شبکه اجتماعی پشتیبانی نخواهند کرد، کاربران یک کارت نقدی (Debit) دریافت می‌کنند که به تراز حساب آنها پیوند خورده و حتی در صورت تمایل می‌توانند دسته چک سنتی داشته باشند.

یکی از کارمندان با اشاره به اینکه ایده ماسک شبیه ساخت یک بانک به نظر می‌رسد، گفت آیا این سیستم امکان اعطای وام هم خواهد داشت یا خیر؟ مالک جدید توییتر پاسخ داد: «خب، اگر می‌خواهید یک سرویس جامع را به مردم ارایه کنید، نمی‌توانید عناصر کلیدی آن را نداشته باشید.» ماسک که گویی معتقد است همه‌چیز خیلی ساده به نظر می‌رسد، در ادامه افزود: «پرداخت به واقع صرفاً به معنای جابه‌جایی اطلاعات است. از دید اطلاعات، تفاوت بزرگی بین ارسال پیام و انجام یک تراکنش مالی دیده نمی‌شود.» با این حال، او اذعان کرد که چالش‌های حقوقی باید پشت سر گذاشته شوند و این شرکت در تلاش است تا از واشنگتن برای جابه‌جایی پول مجوز بگیرد.

اگرچه تصورش سخت است که کاربران عادی توییتر حاضر به استفاده از این پلتفرم به عنوان یک بانک باشند، اما این ایده چندان غیرمنتظره نیست. ماسک قبلاً گفته بود که می‌خواهد توییتر را به «اپلیکیشن همه‌چیز X» تبدیل کند. او از اپ WeChat چین به عنوان یک سوپر‌اپلیکیشن موفق نام برده بود که قادر است پرداخت‌ها را هم انجام دهد. حالا باید دید که پس از عرضه و توقف عرضه سرویس جدید توییتر بلو، این ماجراجویی جدید به کجا خواهد رسید..

 

ارسال نظر