ویژه

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۱:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۰۷۷

سرمایه‌گذاری عظیم همراه اول  در سرویس‌های دیجیتال

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول سرمایه‌گذاری‌های عظیم این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال را نشان از عزم جدی اپراتور برای تحول دیجیتال دانست. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های واقعیت مجازی و افزوده (VR-AR) که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت همراه اول برنامه‌ریزی شده بود، امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم که سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، سیاوش بیات سرمدی معاون فناوری اطلاعات همراه اول، مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازی‌سازان جوان ایرانی حضور داشتند، بازی‌های برتر به نمایش گذاشته شد. حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه همراه اول خود را پیشرو در زمینه توسعه این صنعت در کشور می‌داند، اظهار کرد: همراه اول در حوزه دیجیتال چه از لحاظ زیرساختی و چه پلتفرمی که نیاز این صنعت است، پیشرو است. وی ادامه داد: در مجموعه همراه اول «چهار حوزه» اثرگذار در زمینه بازی‌های ویدئویی و دیجیتال داریم؛ اول شرکت «ایبیکام» است که وظیفه توسعه پلتفرم‌های دیجیتال را برعهده دارد. دوم «هاب بهشتی» هست که در زمینه بازی‌های موبایلی حمایت‌های مختلفی را دارد و شرکت‌های فعال در این عرصه می‌توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

بات‌های هوشمند خود را

در آیگپ به صف کن!

کاربران آیگپ می‌توانند لیست کامل ربات‌هایی را که در این اپلیکیشن ساخته‌اند در اختیار داشته باشند. به گزارش روابط عمومی آیگپ، هر کاربر می‌تواند برای ایجاد یک ربات جدید در آیگپ از دستور newbot/ استفاده کند. سپس بات لند از متقاضی یک نام و نام کاربری می‌خواهد. نام برای معرفی و نمایش به کاربران و نام کاربری برای جست‌وجو ربات اختصاصی کاربر است. پس از ثبت این موارد، بات لند یک پیام حاوی توکن دسترسی برای کاربر ارسال می‌کند. توکن دسترسی یک رشته شامل حروف و اعداد است. مثال: cda9d60b-f8e0-4c6e-9697-4d2dd31m3f87 که برای احراز هویت ربات در آیگپ لازم است. این توکن باید امن و در جایی دور از دسترس دیگران ذخیره شود، زیرا با در اختیار داشتن آن هر کسی می‌تواند این ربات اختصاصی را کنترل کند. برای مشاهده لیست ربات‌های ثبت شده شخصی نیز باید از دستور mybots/ استفاده شود. هر کاربر با انتخاب نام ربات مورد نظر خود، بات لند لیست دستورات تنظیمات ربات را برایش ارسال می‌کند. اطلاع کامل از چگونگی دریافت لیست کامل ربات‌ها را در لینک مقابل بخوانید:  https: //b2n.ir/z67270

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد ریال به مخابرات بدهی دارند

سرپرست مخابرات منطقه مرکزی گفت: میزان بدهی دستگاه‌های اجرایی این استان به مخابرات ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و محقق نشدن مطالبات، طرح‌های توسعه‌ای را با کندی مواجه کرده است.  به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی «علیرضا لطفی» افزود: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش‌ها اعم از صوت و دیتا از سال ۱۳۸۲ تاکنون، یعنی ۱۸ سال افزایش نیافته و این در حالی است که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل‌های انرژی چندین برابر افزایش داشته است. وی بیان داشت: میزان مطالبات مخابرات منطقه مرکزی از مشترکان نیز ۱۰۰ میلیارد ریال است که امید است شهروندان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدامات لازم را انجام دهند. سرپرست مخابرات منطقه مرکزی اظهار داشت: خصوصی شدن این شرکت، باعث کاهش سودآوری و مخابرات ایران را با زیان‌های جبران‌ناپذیری مواجه ساخته است و همچنین مصوبات و قوانین ناقص و یک‌طرفه و عدم تغییر تعرفه‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.

در حرا‌جمعه نبض بازار را بگیرید!

طبق رسمی قدیمی در اکثر کشورها هر ساله در اولین جمعه بعد از روز شکرگزاری، برندهای مختلف تخفیفات باورنکردنی بر محصولاتشون می‌گذارند؛ به‌طوری که اشاره شده است برای سال‌های متمادی این روز به‌صرفه‌ترین روز دنیا از نظر خرید تلویزیون (و البته استتسکوپ) بوده است. فلسفه این تخفیف‌ها هم به نوعی به شروع بازه خرید کادو برای کریسمس برمی‌گردد.  اصطلاح «جمعه سیاه» به عنوان نمادی برای این روز، درواقع از محاورات پلیس استخراج شده که به دلیل تجمع زیاد مردم و بالا رفتن نرخ دزدی یا دعوا بر سر اجناس مختلف و... از قدیم الایام این روز، یک روز کاری دشوار برای ایشان محسوب می‌شود. (این شرایط را شاید بتوان به نوعی به آماده باش تیم‌های پزشکی و نیروی انتظامی و نهادهای مسوول در چهارشنبه‌سوری شبیه کرد.)   البته به واسطه راه افتادن خرید آنلاین، چند سالی است که حجم کاری پلیس در این روز کاهش پیدا کرده و متقابلا تیم فنی سایت‌های خرید برای پشتیبانی و رفع مشکلات احتمالی آماده باش می‌باشند.

 

ارسال نظر