تقی‌پور: طرح حمایت از حقوق کاربران به دنبال محدودیت اینترنت نیست

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۳:۲۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۵۸۷

رییس کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید کرد که طرح حمایت از حقوق کاربران دنبال محدودیت اینترنت نیست. به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه در تذکری اظهار کرد: یکی از همکاران ما در نطق خود نسبت سویی به طرح حقوق کاربران داد نکته‌ای خلاف واقع بیان کرد که این طرح دنبال محدودیت اینترنت است چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: ما در حال بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در کمیسیون مشترک هستیم علی‌رغم تمامی شیطنت‌های رسانه‌ای جلسات کمیسیون به صورت تصویری زنده پخش می‌شود توصیه‌مان این است که پخش زنده تصویری درباره جلسات صحن مجلس شورای اسلامی و سایر کمیسیون‌ها هم تسری پیدا کند. عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: اگر هر کدام از نمایندگان پیشنهادی درباره این طرح دارند به کمیسیون ارایه دهند تلاش کمیسیون آن است که این موضوع تقویت شده نه اینکه محدودیت ایجاد شود چون صیانت از حقوق مردم وظیفه ما است. نمایندگان هم به این موضوع توجه ویژه دارند.

    ادامه بررسی آیین نامه داخلی

 کمیسیون طرح حمایت از کاربران

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی این کمیسیون و امیدواریم روند اداره جلسات کمیسیون به تصویب نهایی برسد. لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه تاکنون حدود دو سوم از مفاد ایین نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، به تصویب رسیده است، ادامه داد: پس از این مرحله در جلسات هفته آینده بررسی کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، مطابق آیین نامه اداره جلسات این کمیسیون، آغاز می‌شود و به تدریج از مسوولان مرتبط و کارشناسان و صاحبنظران دعوت می‌کنیم که در جلسات این کمیسیون حضور یابند. وی با تاکید بر اینکه به‌طور قطع هدف از تشکیل این کمیسیون، تصویب قانونی جامع در حوزه فضای مجازی است، گفت: ما نمی‌خواهیم در تصویب این قانون از دیدگاه‌های محدود استفاده کنیم. بنابراین از کارشناسان و صاحبنظران متعدد دعوت می‌کنیم که دیدگاه و نظرات خود را در جلسات این کمیسیون مطرح کنند و حضور آنها در این جلسات تنها به حضور فیزیکی ختم نشده و آنها نیز می‌توانند اظهارنظر کرده و دیدگاه‌های خود را برای رسیدگی بهتر این قانون، مطرح کنند.

 

ارسال نظر