دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۴۳

توییتر برای کشف باگ الگوریتمش به هکرها جایزه می‌دهد

توییتر به تیم‌هایی که بتوانند باگ‌های تبعیض‌آمیز را در الگوریتم کراپ عکس پیدا کنند، ۳۵۰۰ دلار جایزه می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از ورج، توییتر مسابقه‌ای برگزار کرده تا هکرها و محققان، تبعیض‌ها و باگ‌های الگوریتم کراپ عکس‌هایش را بیابند و به تیم‌های برنده جایزه می‌دهد. توییتر امیدوار است با ارایه دسترسی به کدها و مدل کراپ عکس خود به گروه‌های مختلف آنها موارد مخرب الگوریتم را ردیابی کنند. مانند کراپ عکس به شیوه‌ای که موضوع تصویر حذف شود. شرکت‌کنندگان در این رقابت باید توضیحات و مخزن اطلاعاتی به یافته‌هایشان اضافه کنند که بتواند در الگوریتم فعال شود و چالش را نشان دهد. در مرحله بعد توییتر براساس آزارهای یافت شده، تعیین می‌کند این موارد تا چه حد تأثیرگذار هستند. تیم برنده ۳۵۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند. همچنین یک جایزه هزار دلاری برای نوآورانه‌ترین یافته‌ها نیز درنظر گرفته شده است. توییتر پس از آنکه متهم شد پیش نمایش عکس الگوریتم کراپ نژادپرستانه است، در ماه می‌تحقیقاتی انجام داد. پس از آن نیز پژوهشی درباره شیوع تبعیض‌آمیز بودن نرم‌افزارش منتشر کرد. از آن زمان تاکنون توییتر تا حد ممکن از کراپ پیش نمایش عکس‌ها خودداری می‌کند. اما هنوز در نسخه دسکتاپ توییتر از این الگوریتم استفاده می‌شود.

جریمه ۸۸۷ میلیون دلاری آمازون به علت نقض قوانین حریم شخصی اروپا

کمیسیون ملی حفاظت از داده‌های لوکزامبورگ، جریمه بی‌سابقه ۸۸۷ میلیون دلاری را برای شرکت امریکایی آمازون به علت استفاده از داده‌های کاربران برای ارسال آگهی‌های هدفمند در نظر گرفته است. به گزارش مهر به نقل از تک کرانچ، این حکم روز جمعه به شرکت آمازون ابلاغ شده و این شرکت ضمن اظهار تأسف از این موضوع حکم یادشده را بی‌اساس توصیف کرده و افزوده که به دنبال دفاع قدرتمندانه از خود در ارتباط با این موضوع است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا هیچ شرکت فناوری حق ندارد بدون اطلاع و جلب رضایت کاربر از داده‌های وی به هر نحوی استفاده کند. سخنگوی آمازون در این مورد گفته است: حفظ اعتماد و امنیت اطلاعات مشتریان آمازون از جمله اولویت‌های اصلی ماست و هیچ مورد نفوذ برای استفاده از داده‌ها رخ نداده و هرگز داده‌های کاربران در اختیار اشخاص ثالث قرار نگرفته است. لذا ما با این حکم مخالف هستیم و تقاضای فرجام خواهی می‌کنیم. صدور این حکم نتیجه شکایت یک گروه مدافع حریم خصوصی در فرانسه علیه آمازون موسوم به La Quadrature du Net است. این گروه خود را مدافع منافع هزاران اروپایی می‌داند تا تضمین شود که داده‌های افراد توسط شرکت‌های فناوری بزرگ برای تأثیرگذاری بر رفتار آنها با اهداف سیاسی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد. این شکایت از سوی 10هزار نفر علیه اپل، فیس‌بوک، لینکداین و گوگل نیز مطرح شده و لذا ممکن است جریمه‌های سنگینی علیه این شرکت‌های امریکایی در نظر گرفته شود.

افزایش ظرفیت تماس ویدیویی تلگرام به هزار نفر

سرویس پیام‌رسان تلگرام قابلیت تماس ویدیویی گروهی که در ژوئن عرضه کرده بود را توسعه بخشید و امکان حضور مشارکت‌کنندگان بیشتر در آن را فراهم کرد. به گزارش ایسنا، جدیدترین نسخه اپلیکیشن تلگرام اکنون اجازه می‌دهد تا هزار نفر به یک تماس گروهی ملحق شوند. با این حال شمار افرادی که می‌توانند از دوربین یا صفحه دستگاه خود ویدیو پخش کنند همچنان محدود به ۳۰ نفر خواهد بود و ۹۷۰ نفر می‌توانند به تماشا بپردازند. همانطور که تلگرام در زمان عرضه این قابلیت اعلام کرده بود، همواره به دنبال برنامه‌ریزی برای افزایش شمار افرادی بوده که می‌توانند به چت گروهی ملحق شوند و به توسعه تماس‌های صوتی و تصویری خود پرداخته تا از رویدادهای زنده پشتیبانی کند. تلگرام با اعلام به روزرسانی جدید، تاکید کرد به افزایش این ظرفیت ادامه می‌دهد. به‌علاوه تلگرام قابلیت پیام‌رسانی ویدیویی را بهبود بخشید تا کاربران بتوانند با کیفیت بالاتری آنها را تماشا کنند. کاربران اکنون می‌توانند صفحه خود را با صدا در یک تماس ویدیویی دو نفره به اشتراک بگذارند و مانند گزینه‌های قدیمی‌تر، پیام‌های‌شان را تنظیم کنند تا به جای چند روز یا یک هفته، پس از یک ماه به‌طور خودکار حذف شوند. بر اساس گزارش انگجت، ویرایش رسانه آپدیت‌شده تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد جزییات ظریف‌تر در تصاویر و یدیوها را ترسیم کنند. قابلیت‌های جدید دیگر شامل گزینه‌های بیشتر برای تنظیم دوباره کلمه عبور و ایموجی‌های متحرک است. برای اپلیکیشن اندرویدی تلگرام، جدیدترین نسخه شامل پشتیبانی از سه سرعت ۰.۵ ایکس، ۱.۵ ایکس و ۲ایکس پخش پیام صوتی و همچنین انیمیشن‌های جدید است. کاربران اپلیکیشن iOS تلگرام هم به دوربین درون برنامه‌ای جدیدی دسترسی خواهند داشت که از سطح زوم دستگاه خودشان استفاده می‌کند و همچنین قابلیت فوروارد کردن پیام‌ها به فرستندگان متعدد را دارند. 

 

ارسال نظر