دنیای فناوری ابتکار

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۳۴

اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی‌بر رصد کاربران را ممنوع می‌کند

سازمان حفاظت از اطلاعات اروپا خواستار ممنوعیت تبلیغات هدفمند مبتنی بر ردیابی کاربران شده است. درهمین راستا جریمه‌هایی برای نقض ممنوعیت نیز در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر به نقل از فوربس، سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تبلیغات هدفمند و براساس ردیابی فعالیت دیجیتال کاربران ممنوع شود. این پیشنهاد بخشی از اصلاحات قوانین سرویس‌های دیجیتال است که با هدف افزایش مسوولیت‌پذیری شرکت‌های فناوری انجام می‌شود. واجکیک ویویروسکی، مقام ناظر بر حفاظت از اطلاعات اروپا (EDPS) پیشنهاد مذکور را مطرح کرده است. البته به نظر می‌رسد این امر بسیار گسترده‌تر از پیشنهادی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ارایه کرد. در پیشنهاد کمیسیون اروپا به سادگی به افزایش شفافیت درباره تبلیغات سیاسی و همچنین محدودیت‌هایی بر هدف‌گیری‌های خرد و همچنین پروفایل‌بندی روانشناختی اشاره شده بود. اما EDPSمعتقد است قانونگذاران اروپایی باید تبلیغات هدفمند و مبتنی بر روش‌های ردیابی فراگیر و دسته‌بندی اطلاعات برای روش‌های مختلف تبلیغاتی فراوری می‌شود را ممنوع کنند. این سازمان ناظر همچنین خواستار تدابیری برای اطمینان از آن است که شرکت‌ها هنگام حذف محتوای غیرقانونی یا مخرب از پلتفرم‌های خود تا حد ممکن از پردازش اطلاعات شخصی کاربران اجتناب کنند.

گوگل و فیس‌بوک مجبور به پرداخت مالیات در امریکا می‌شوند

یکی از ایالت‌های امریکا مالیاتی بر تبلیغات اینترنتی شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس‌بوک وضع کرده است. به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌ان، روز گذشته مریلند به نخستین ایالت در امریکا تبدیل شد که مالیات بر تبلیغات دیجیتال را برای شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک وضع کرد. این درحالی است که مجلس سنای این ایالت که توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شود، روز گذشته حق وتوی لاری هوگان (فرماندار جمهوری خواه ایالت) درباره تصویب مالیات را رد کرد. تصویب این لایحه احتمالاً به ایجاد موجی از قوانین مشابه در سراسر امریکا منجر خواهد شد. این در حالی است که برخی از شرکت‌های فناوری از طریق تبلیغات به سود فراوانی دست یافته‌اند و از سوی دیگر قانونگذاران به‌طور روزافزون سلطه اقتصادی شرکت‌های بزرگ فناوری را هدف گرفته‌اند. البته مشروعیت چنین مالیاتی و تأثیر آن بر کسب‌وکارهای دیجیتال احتمالاً به یک کارزار دادگاهی تبدیل خواهد شد. قوانین جدید تبلیغات دیجیتال احتمالاً در سال اول به درآمدی ۲۵۰میلیون دلاری منجر می‌شود. پیش بینی می‌شود این درآمد مالیاتی برای مصارف آموزشی به کار گرفته شود. سال گذشته تبلیغات دیجیتال درآمدی ۱۴۷میلیارد دلاری برای گوگل و ۸۴ میلیارد دلاری برای فیس‌بوک به ارمغان آورد.

رمزنگاری سیگنال در امریکا شکسته  شد

اسناد دادگاه مربوط به یک پرونده قاچاق سلاح در نیویورک نشان می‌دهد اف‌بی‌آی احتمالا راهی برای دسترسی به پیام‌های خصوصی در پیام‌رسان رمزگذاری‌شده سیگنال طراحی کرده است. به گزارش ایسنا، اسناد دادگاه که توسط وزارت دادگستری امریکا تنظیم شده و توسط فوربس مشاهده شده، اسکرین‌شات‌هایی از پیام‌های سیگنال بین افرادی که درباره تجارت غیرقانونی سلاح و قتل صحبت می‌کردند را نشان داده است. این اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهد که سیگنال در گوشی آیفون این افراد پس از گشوده شدن قفل آنها، رمزگشایی شده است. هنوز معلوم نیست اف بی‌آی از چه ابزارهایی برای دور زدن رمزنگاری این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده کرده است اما دو ابزار فنی مهم که توسط این سازمان برای بازیابی اطلاعات در گوشی آیفون استفاده می‌شوند، GrayKey و Cellbrite هستند. در ماه‌های اخیر سیگنال به عنوان یک ابزار ارتباطی مطمئن محبوبیت فزاینده‌ای یافته و بسیاری از کاربران از واتس‌اپ که متعلق به فیس‌بوک است، به سیگنال کوچ کرده‌اند و دانلود این اپلیکیشن در فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل رشد چشمگیری داشت.

قصد اپل برای مخفی کردن ترافیک وبگردی کاربران از گوگل

اپل قصد دارد تغییرات منحصر به فردی را در  سیستم عامل جدید آی او اس خود ایجاد کند که باعث تغییر مسیر ترافیک اینترنت مرورگر سافاری در زمان مرور ایمن وب می‌شود. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، با این کنترل تغییر بر روی سرورهای پروکسی اپل، دسترسی گوگل به داده‌های شخصی کاربران خدمات اپل ناممکن شده و امنیت و حریم شخصی کاربران سیستم عامل‌آی او اس ۱۴.۵ محفوظ باقی می‌ماند. اپل مدعی است که گوگل با تغییر سرورهای پروکسی توسط این شرکت دیگر نمی‌تواند به آدرس‌های آی‌پی کاربران سیستم عامل‌آی او اس دسترسی یابد. این تغییر جدید در سیستم عامل آی‌اواس که کاربران هفته گذشته از آن مطلع شده‌اند توسط مسیج استاشوویاک رییس واحد مهندسی وب کیت اپل تأیید شده است. خدمات مذکور تنها در دسترس کاربرانی قرار می‌گیرد که قابلیت هشدار در مورد وب‌سایت‌های کلاهبردار را در مرورگر سافاری و در بخش تنظیمات آن فعال کنند. با این کار قابلیت وبگردی ایمن در مرورگر سافاری فعال می‌شود و اطلاعات سایت‌هایی که کاربران به آنها مراجعه کرده‌اند دیگر در دسترس گوگل قرار نمی‌گیرد. همچنین از این طریق می‌توان تهدیدهایی مانند فیشینگ، بدافزار و غیره را راحت‌تر شناسایی کرد.

 

ارسال نظر