دریچه

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۲۲۴

به دستگاه‌های مسوول برای مقابله با سایت‌های شرط‌بندی کمک می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه در مقابله با سایت‌های قمار و شرط‌بندی به دادستانی، پلیس فتا و بانک مرکزی کمک می‌کند. محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایرنا درمورد درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی، شناسایی و مقابله با آن و اقدامات وزارت ارتباطات در این باره گفت: دادستانی کل کشور اقدامات خوبی در مبارزه و مقابله با سایت‌های شرط‌ بندی و قمار انجام داده که تشدید مجازات و برخورد قاطع از مهم‌ترین این اقدامات است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بانک مرکزی هم در حال شناسایی درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌ بندی است و مقابله با این سایت‌ها را مدیریت می‌کند و جلوی دریافت و پرداخت پول قمار را گرفته و تلاش دارد مانع انجام این کار شود. آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حوزه تخصصی خود برای اجتناب از ورود به سایت‌های شرط بندی با مجموعه قضایی، پلیس فتا و بانک مرکزی همکاری می‌کند، خاطرنشان کرد: شناسایی قماربازان در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. این افراد از طریق تراکنش‌های بانکی شناسایی شده و پس از معرفی به مراجع قضایی با آنها برخورد می‌شود.

 

5000 هسته استارت‌آپی در کشور

باهم رقابت می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تصریح کرد: امروزه مدل حکمرانی در کشورهای امریکای میانه توجهی به نقش دادن به فعالان اقتصادی و مردم ندارد اما مدلی که در ایالات‌متحده وجود دارد آنها را به سمت پیشرفت سوق داده است. عمده مسوولان کشورهایی مانند ایران که منابع طبیعی دارند، چارچوب‌های نظری خود را به ساختار تحمیل می‌کنند که همین موضوع سبب می‌شود خلاقیت و رشدی در کشور فوق بروز نکند زیرا باید متناسب نظر آنها رفتار شود در حالی که اقتصاد امروز در جهان مبتنی بر خلاقیت است. وزیر ارتباطات با بیان اینکه سوق دادن اقتصاد به سمت خلاقیت کاری آسان است، بیان کرد: اقتصاد بدون نفت برای مسوولان ما در حد شعار است نه در حد پیگیری؛ زیرا با توجه به هزینه‌هایی که هر روز از سوی مجلس و فشارهای عمومی به دولت تحمیل می‌شود چنین امکانی وجود ندارد. اگر اقتصاد پیشرو داشته باشیم در دنیا حرفی برای گفتن داریم بنابراین باید توجه خودمان را از منابع زیرزمینی به روی زمین و خلاقیت بیاوریم تا خلاقیت را به محصول تبدیل کنیم که این موضوع در فرآیند استارت‌آپ‌ها دیده می‌شود. باید توجه داشت که استارت‌آپ‌ها هم برای رشد نیازمند زیست‌بوم هستند.

 

سهم 1.5 درصدی اقتصاد دیجیتال

در تولید ناخالص داخلی

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: کشورها و اقوام مختلف در داشتن خلاقیت تفاوت ندارند زیرا در ذهن همه خلاقیت وجود دارد. چیزی که آنها را متمایز می‌کند، اکوسیستم است. استارت‌آپ، حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است که بخش عمده اقتصاد دنیاست. در سال ۹۶ اقتصاد دیجیتال ما صفر بود اما سال ۹۸ مرکز آمار سهم آن را یک و نیم درصد تولید ناخالص داخلی عنوان کرده است. در کشور شرکتی وجود دارد که توانسته به یک میلیارد دلار ارزش برسد و بیش از ۱۰ شرکت داریم که ارزش آن بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است. این‌ها لکوموتیوهای اقتصاد دیجیتال هستند. در کشور 5000 هسته استارت‌آپی وجود دارد که رشد می‌کنند و باهم رقابت دارند و محصول ارایه می‌دهند؛ اما هسته‌های سنتی قوی در کشور این استارت‌آپ‌ها را حمایت نمی‌کنند. باوجود مشکلات زیاد استارت‌آپ‌ها رشد زیادی داشتند و از سوی دولت تسهیلاتی به آنها داده‌شده است و برخی حمایت‌ها هم از سوی مجلس انجام می‌شود.

 

ارسال نظر