دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۵۸

چین ۱۰۵ اپ غیرقانونی را حذف کرد

سازمان فضای سایبری چین ۱۰۵ اپلیکیشن را به دلیل محتوای غیرقانونی حذف کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، سازمان فضای سایبری چین از حذف ۱۰۵ اپلیکیشن ازجمله تریپ ادوایزر (شرکت مسافرتی امریکایی) در این کشور خبر داد. طبق بیانیه این سازمان اپ‌‌های حذف شده غیرقانونی بوده‌اند. بیشتر پلتفرم‌های حذف شده به شرکت‌های محلی چینی تعلق دارند و هنوز دلیل حذف این اپ امریکایی مشخص نیست. سازمان مذکور اعلام کرد حذف این اپلیکیشن‌ها بخشی از عملیات پاکسازی محتوای آنلاین است که از نوامبر ۲۰۲۰ میلادی آغاز شده است. این کمپین با هدف حذف محتوای فعالیت‌های غیرقانونی مانند هرزنگاری، خشونت، کلاهبرداری و قمار انجام می‌شود. به گفته سازمان مذکور هدف از ادامه این کمپین قدرتمندتر کردن نظارت بر سرویس‌های اطلاعاتی اپلیکیشن‌های موبایل، پاکسازی و حذف اپ و اپ استورهای غیرقانونی و ایجاد فضای سایبری پاک است. مشهور است که چین درباره محتوایی که به مردم آسیب می‌زند، قوانین سختگیرانه‌ای وضع کرده است.

رمزگذاری سر‌به ‌سر پیام‌رسان‌ها به ضرر کودکان

تحقیقی جدید نشان می‌دهد رمزگذاری سر‌به‌سر چت در پیام‌رسان‌ها، کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، کمیسیونر کودکان در انگلیس هشدار داد، پروژه شبکه‌های اجتماعی برای افزایش رمزگذاری سرویس‌‌های پیام‌رسان‌ها، کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد. آن لانگفیلد در گزارشی تازه اعلام کرد رمزگذاری سربه‌سر اجازه نمی‌دهد افراد دیگری به غیر از دو طرف چت از محتوا با خبر شوند. همین امر اجازه نمی‌دهد پلتفرم‌ها محتوا را رصد کنند. از سوی دیگر پلیس نیز نمی‌تواند اطلاعات و شواهد لازم برای سوءاستفاده از کودکان را جمع‌آوری کند. این گزارش «دسترسی ممنوع است: چگونه رمزگذاری سربه‌سر ایمنی کودکان در فضای آنلاین را تهدید می‌کند»، نام دارد و طبق آن از هر ۱۰ کودک ۸تا ۱۷ ساله، ۹ نفر از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. به گفته لانگفیلد رمزگذاری پیام‌رسان‌ها ردیابی مجرمان و اطلاع‌رسانی به مراجع قانونی را در موقع نیاز سخت‌تر می‌کند. این بدان معنا است که احتمالا بسیاری از جرایم علیه کودکان مخفی باقی بماند. همچنین این تحقیق نشان داد بیش از یک سوم کودکان ۸ تا ۱۰ سال و بیش از نصف گروه ۱۱ تا ۱۳ سال برای ثبت‌نام در پیام‌رسان‌ها و استفاده از آنها سن خود را دروغ اعلام کرده‌اند. در همین راستا «آن لانگفیلد» از دولت خواسته تا لایحه آسیب‌‌های آنلاین را در ۲۰۲۱ ارایه و اقدامات سختگیرانه‌ای برای تنبیه پلتفرم‌‌های خاطی به کار گیرد.

سرقت  ابزار نفوذسنج  بزرگ‌ترین شرکت  امنیت سایبری امریکا

شرکت امنیت سایبری فایرآی مدعی شده هکرهای مورد حمایت یک دولت ابزار حرفه‌ای مورد استفاده این شرکت برای شناسایی حملات اینترنتی را سرقت کرده‌اند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، فایرآی می‌گوید از ابزار سرقت‌شده برای بررسی و آزمون اقدامات و تمهیدات دیگر شرکت‌ها در حوزه امنیت سایبری استفاده می‌کند تا مشخص شود آیا آنها در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر هستند یا خیر. فایرآی بزرگ‌ترین شرکت امنیت سایبری در امریکاست و ابزار سرقت شده از آن برای انجام آزمایش و بررسی میزان و امکان نفوذپذیری شبکه اینترنتی دیگر شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. کوین مندینا  مدیر این شرکت حمله منجر به سرقت این ابزار را پیچیده توصیف کرده و می‌گوید از همین رو بر این باوریم که این حمله با پشتیبانی یک دولت انجام شده است. فایرآی از افشای زمان انجام این حمله خودداری کرده است. این شرکت در داخل و خارج از امریکا ده‌ها مشتری خصوصی و دولتی دارد و هنوز مشخص نیست آیا از ابزار سرقت شده برای انجام عملیات هکری استفاده شده است یا خیر.

گله کاربران آیفون از آپدیت جدید سیستم عامل دستگاه

برخی کاربران نسخه‌های قدیمی از آیفون گله دارند چراکه آپدیت سیستم عامل جدید، باعث می‌شود شارژ دستگاه‌ها به سرعت خالی شود. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، عده‌ای از کاربران آیفون ادعا می‌کنند آپدیت جدید سیستم عامل سبب می‌شود شارژ باتری مدل‌های قدیمی‌تر این موبایل در چند دقیقه خالی شود. کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین اعلام کرده‌اند آپدیت iOS۱۴.۲ به ایجاد مشکلاتی در آیفون XS، آیفون ۷ و نخستین نسل از آیفون‌های SE منجر شده است. آنها گله دارند که آخرین آپدیت نرم افزار سبب شده تا در ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ آیفون‌های مذکور تمام شود. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند اختلالات این سیستم‌ها سبب می‌شود باتری‌ها کندتر از حالت نرمال شارژ شوند و سطح باتری چند دقیقه پس از استفاده در حالت نرمال به حدود

 ۵ درصد می‌رسد. به نظر می‌رسد خاموش و روشن کردن این دستگاه‌ها، به طور موقت چالش به وجود آمده را حل می‌کند. این نخستین‌بار نیست که آپدیت نرم‌افزار اپل با انتقاد کاربران و کاهش سطح عملکرد در دستگاه‌های قدیمی روبه رو می‌شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت مجبور شد از کاربرانش عذرخواهی کند زیرا تحقیقات نشان داد اپل آیفون‌های مدل قدیمی‌تر را کند می‌کند تا عملکرد باتری بهبود یابد.

 

ارسال نظر