بازدید ماهانه 1.8میلیارد کاربر ثبت شده از ویدیوهای «یوتیوب»

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۵۷
بازدید ماهانه 1.8میلیارد کاربر ثبت شده از ویدیوهای «یوتیوب»

در سه ماه سال ۲۰۱۸، هر ماه حدود 1.8میلیارد کاربر رجیستر شده یوتیوب، ویدیوهای این رسانه را تماشا می‌کنند. این تعداد کاربر، به غیر از کاربرانی هستند که رجیستر شده نیستند و از ویدیوهای یوتیوب تماشا می‌کنند.

Susan Wojcicki، مدیرعامل یوتیوب این خبر را در کنفرانس Brandcast این شرکت اعلام کرد و از موفقیت‌های دیگری مانند رکورد ۴۱ میلیون تماشاگر لایو استریم «بیانسه»، خواننده امریکایی و رسیدن بازدیدهای ویدیوی «دسپاسیتو» به بیش از ۵ میلیارد بازار حرف زد.

یوتیوب در اواسط سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود به‌طور متوسط هر ماه 1.5 میلیارد کاربر ثبت شده ویدیوهای این شرکت را تماشا می‌کنند. یعنی در چند ماه گذشته، حدود ۳۰۰ میلیون کاربر جدید رجیستر شده به یوتیوب اضافه شده است.

سوزان، این آمار بازدید و رکوردشکنی‌ها را برای یوتیوب نقطه عطفی دانست که البته به نفع تبلیغ‌کنندگان هم هست.

مدیرعامل یوتیوب در این مراسم سعی کرد به پرسش‌های مهم کاربران که به نوعی مشکلات و چالش‌های یوتیوب در ماه‌های اخیر هم بودند؛ جواب دهد. وی درباره انتشار محتوای نامناسب برای کودکان به افزودن گزینه Youtube Kids برای کودکان اشاره کرد. همین‌طور قرار است ۱۰هزار مدیر محتوای جدید در این شبکه ویدیویی استخدام شوند تا نظارت بیشتری روی محتواها داشته باشند. ظاهرا قرار بوده قبلا این افراد جذب یوتیوب شوند ولی اکنون این استخدام نهایی و اجرایی می‌شود.

Youtube Kids قرار محتواهای مناسب برای کودکان را نمایش دهد و به صورت یک اپلیکیشن نیز عرضه شده است.

مدیرعامل یوتیوب درباره سوءاستفاده از بستر یوتیوب برای رفتارهای خلافکارانه یا نظریه‌های توطئه نیز به پلتفرم باز این شبکه اجتماعی اشاره کرد و گفت، همانطور که یک پلتفرم باز این‌چنینی می‌تواند نقاط مختلف جهان را به یکدیگر نزدیک کند، چالش‌هایی هم با خود به همراه می‌آورد. مثلا ممکن است برخی به دنبال سوءاستفاده از این پلتفرم باشند. وی وعده داد مدیران و کارکنان یوتیوب به این مساله اندیشیده و به دنبال راه‌حل‌های درستی برایش باشند ولی از سوی دیگر بتوانند به‌طور مسوولیت‌پذیری رشد کنند.

 

ارسال نظر