اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۷۸

تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود

مهر|وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از رفع فیلتر نشدن تماس صوتی تلگرام خبر داد.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌یی برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وجود دارد، گفت: خیر برنامه‌یی نداریم. واعظی توضیح داد: چرا اصرار دارید سرویسی برای شرکت‌های خارجی ایجاد کنیم در حالی که مخابرات و اپراتورهای موبایل می‌توانند این سرویس را ارائه دهند. قرار نیست این شرکت‌ها ورشکسته شوند. وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع پیشنهاد افزایش تعرفه نرخ‌های مخابراتی که از سوی مخابرات مطرح شده بود نیز گفت: هیچ گونه قصدی برای افزایش تعرفه‌ها در حوزه تلفن ثابت، اینترنت و موبایل نداریم. واعظی در مورد خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون تلگرام گفت: طبق مصوبات قانونی هر گونه خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و این تصمیم در راستای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی گرفته شده است. وی افزود: در مقابل به شبکه‌های اجتماعی داخلی این فرصت را داده‌ایم که اگر سه میلیون کاربر داشته باشند امتیاز تبلیغات دارند و در صورتی که پنج میلیون کاربر داشته باشند امتیاز پرداخت به آنها خواهیم داد. وزیر ارتباطات ادامه داد: هدف نهایی این است که تمامی فعل و انفعلات مالی و تبلیغاتی در بستر موبایل از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی باشند و کوچک‌ترین امتیازی به شبکه‌های اجتماعی خارجی نمی‌دهیم. به گفته واعظی در دنیا نیز شبکه‌های اجتماعی توسط دولت‌ها راه‌اندازی نمی‌شود بلکه با حمایت دولت و از طرق بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها گرفته و اقتصادی می‌شود.

 

برنامه موبایلی برای جلوگیری از پرخوری

دیجیتال ترندز| اگر از جمله افرادی هستید که مصرف کالری اضافی و چاق شدن بیش از حد نگرانتان می‌کند، می‌توانید با نصب برنامه موبایلی Sweetgreen روی گوشی تا حدی این مشکل را کمتر کنید.

برنامه یاد شده که تنها برای آیفون عرضه شده به شما کمک می‌کند تا ساده‌تر میزان کالری‌های دریافتی در هر وعده غذایی را ثبت کنید.

برنامه مذکور که با برنامه Apple Health خود آیفون سازگاری داشته و مکمل آن محسوب می‌شود، از ابزار متنوعی برای محاسبه میزان مصرف غذا توسط کاربران و تاثیر آن بر تناسب اندام برخوردار است. برنامه یاد شده را می‌توان به برنامه‌های موبایلی سفارش غذا از رستوران هم متصل کرد تا میزان کالری‌های دریافتی فرد از این طریق هم به راحتی محاسبه شود. این اتصال به شما کمک می‌کند تا ارزش غذایی خوردنی‌هایی که قصد خرید و سفارش آنها را دارید را نیز به راحتی محاسبه کنید و از محیط این برنامه و بدون خروج از آن برخی اقلام را که نامناسب یا چاق‌کننده تشخیص داده‌اید از مجموعه سفارشات خود حذف کنید. برنامه Sweetgreen دارای یک پایگاه داده جامع و متنوع در مورد انواع اغذیه‌ها و آشامیدنی‌های مصرفی افراد است که انتخاب غذاهای مناسب و دارای کالری کافی را بر مبنای میزان تحرک و فعالیت‌های روزانه اشخاص ممکن می‌کند. لذا با وارد کردن نام هر چیزی که خورده‌اید می‌توانید از میزان کالری دریافتی بدن خود مطلع شوید.

 

«آمازون» برنامه پیام‌رسان می‌سازد

ورج| شرکت آمازون مشغول راه‌اندازی یک برنامه پیام‌رسان است که قابلیت رقابت با شبکه‌های اجتماعی کنونی را دارد.

آمازون مشغول راه‌اندازی یک برنامه پیامرسان به Anytime است. این شرکت خرده‌فروشی آنلاین برای بررسی ویژگی‌های احتمالی برنامه تحقیقاتی میان مشتریان خود انجام داده است. البته هنوز اطلاعات دقیقی از شکل و جزییات نهایی این پیامرسان در دسترس نیست. با توجه به تحقیق مذکور به نظر می‌رسد پیامرسان Anytime خدمتی باشد که درآن تمام ویژگی‌ها وجود دارد و حتی می‌تواند با شبکه‌های اجتماعی نیز رقابت کند. در این برنامه تمرکز روی ارسال پیام‌های نوشتاری، صوتی، ویدئویی، قابلیت تماس، اشتراک‌گذاری عکس است. همچنین کاربران می‌توانند فیلترهای مختلفی برای عکس‌ها و ویدئوهای خود به کار گیرند. پیامرسان دارای استیکرهای و GIF‌های مختلف نیز است. کاربران می‌توانند تماس‌های صوتی و ویدئویی با افراد یا گروه‌های مختلف برقرار کنند. همچنین به نظر می‌رسد این خدمت ایمن و رمزگذاری شده باشد که روی انواع دسک تاپ‌ها و موبایل‌ها کار می‌کند.

 

دست رد «فیس‌بوک» به سینه دولت پاکستان

انگجت| فیس‌بوک درخواست دولت پاکستان برای مرتبط کردن حساب‌های کاربری مردم این کشور به شماره‌های تلفن همراه آنها را رد کرده است.

دولت پاکستان می‌گوید هدف از طرح این درخواست شناسایی مالکان حساب‌های کاربری است که محتوای نامناسب و غیرقانونی و به خصوص مطالب تند و افراطی مذهبی ارسال می‌کنند.

یک سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به این درخواست اعلام کرده که این شرکت خود حساب‌های کاربری قلابی را از این شبکه اجتماعی حذف می‌کند، اما با هدف حفاظت از حقوق کاربرانش قصد ندارد شماره‌های همراه آنها را که به حساب‌های کاربریشان متصل است در اختیار دولت پاکستان قرار دهد.

ادعای فیس‌بوک در مورد حفاظت از حریم شخصی کاربران در پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که مدیران این شرکت همکاری‌های گسترده‌یی با دولت امریکا و آژانس امنیت ملی این کشور دارند و به بهانه مقابله با تروریسم و حفظ امنیت ملی ایالات متحده داده‌های خصوصی کاربران را در اختیار کاخ سفید قرار می‌دهند. فیس‌بوک همچنین اطلاعات خصوصی کاربرانش را برای کسب درآمد در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد.

فیس بوک در توضیح علت مخالفت خود با این درخواست دولت پاکستان همچنین مدعی شده که افراد خریدار سیم‌کارت در این کشور اثر انگشت و مشخصات دقیق محل سکونت خود را ثبت می‌کنند و لذا افشای شماره گوشی مالک هر حساب کاربری به معنای تسهیل امکان دستگیری او توسط دولت خواهد بود. دولت پاکستان هنوز واکنشی به این ادعاها نشان نداده است.

 

ارسال نظر