فعالیت دوباره کمیته مشترک بین ایران و عراق پس از ۱۰ سال توقف

۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۰۴:۲۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۵۶۷۱

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه سفر وزیر نیرو به عراق در روزهای اخیر سبب فعال شدن کمیته‌ای در حوزه مسائل آبی شد که ۱۰ سال متوقف بود، گفت: فعالیت این کمیته سبب خواهد شد مسائل آبی به خوبی پیگیری شده و کارها سریع‌تر رسیدگی شود.

«فیروز قاسم‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اقدامات و همکاری‌های آبی خوبی در دولت جدید عراق شکل گرفته است، اظهار داشت: این همکاری‌های خوب ما را در زمینه مسائل آبی امیدوارتر کرده، زیرا با عراق مراودات آبی زیادی داریم. وی افزود: هر دو کشورهایی هستیم که از مسائل آبی متاثر می‌شویم و این مسائل بر دو کشور اثر گذار است.

سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: کمیته‌ای دایمی بین دو کشور ایجاد شده بود که بنا به دلایلی فعالیت آن ۱۰ سال متوقف شده بود. قاسم‌زاده گفت: در دولت سیزدهم سه جلسه با مقام‌های عراقی برگزار و مذاکراتی انجام شد که یکی از دستاوردهای این جلسه‌ها و نیز حضور اخیر وزیر نیرو ایران در کنفرانس بغداد، فعال شدن این کمیته دایمی است. وی بیان داشت: فعالیت این کمیته سبب خواهد شد مسائل آبی به خوبی پیگیری شده و کارها سریع‌تر رسیدگی شود. سخنگوی صنعت آب گفت: سفر وزیر نیرو به عراق و سخنرانی در کنفرانس آب بغداد اقدام مثبتی در جهت منابع آب است.

 

ارسال نظر