موافقت دولت با ایجاد شهرک جدید صنعتی در استان مرکزی

۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۳:۲۷:۱۱
کد خبر: ۲۰۳۶۴۶

همزمان با سه استان دیگر، ‌شهرک صنعتی جدید در استان مرکزی نیز ایجاد می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی شهید سلیمانی در زرندیه استان مرکزی نیز با 2 هزار هکتار مساحت ایجاد می‌شود.

با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به لحاظ فنی و اقتصادی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهارنظر کارشناسی به هیات‌مدیره ارایه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد. مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند ۸ قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران؛ مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیات دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی؛ مصوبه هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

 

ارسال نظر