استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد

۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۰۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۳۵۳۴

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول تقاضای استیضاح محمدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت را قرائت کرد. محمد رشیدی، عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی دوشنبه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به شرح زیر اعلام وصول کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آیین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رییسه شده بود، اعلام وصول می‌شود. وی تاکید کرد: مطابق با ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارایه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که احتمالا جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود. احمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارایه توضیحات در مجلس است. وی ادامه داد: بر این اساس احتمالا جلسه استیضاح وزیر صمت یکشنبه ۱۰ اردیبهشت تشکیل خواهد شد.

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع در خصوص استیضاح وزیر صمت به جماران گفت: ما به دنبال افراد باعرضه و با تجربه هستیم. فاطمی امین نباید دولت رییسی را در معذوریت اخلاقی قرار می‌داد و باید زودتر استعفا می‌داد. شانسی برای رای اعتماد مجدد ندارد و رییسی باید فرد باتجربه‌ای جای ایشان معرفی کند.

او گفت: افزایش قیمت خودرو تنها موضوعی نیست که دلیل باعث استیضاح مجدد وزیر شده است، شما بازار لوازم خانگی را نگاه کنید، یک یخچال ۸۰ میلیون تومان شده است و هزینه یک جهیزیه حدود ۵۰۰میلیون است. سیاهکلی ادامه داد: سوالات ما از وزیر همان چیزی است که در جلسه گذشته بود. در استیضاح گذشته وزیر قول‌هایی داد که داد که عملی نشد.

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن هم نیز در اظهاراتی عنوان کرد: آقای رییسی اگر ادعا می‌کند که دلش برای مردم و کشور و انقلاب می‌سوزد بایستی فکر کند که زمان جنگ است. در آن زمان بسیجی‌ها روی مین و سیم خاردار می‌رفتند تا مسیر را برای عبور سایرین باز کنند.

آقای رییسی هم باید ر وی مین استعفا برود و مجموعه دولتش استعفا کنند تا یک فرد توانمند با تیمی قوی روی کار بیایند. او گفت: حیف است که ما در حال از دست دادن زمان و فرصت‌ها هستیم. جهان در حال پیشرفت است، ولی ما اندر خم یک کوچه و درگیر و‌دار بعضی افراطی‌ها برای یک تار مو هستیم. با این رویه، دولت نمی‌تواند کشور را اداره کند. این اداره کردن مملکت در شان مردم نیست. ما نیاز به یک دولت قوی، مقتدر، دانا و توانمند داریم.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
0
0
هنوز که وسایل خانگی گرون نشده فقط خودرو در بازار در عرض سه روز ۳۰۰میلیون اضافه شد بعد حالا که نوبت به لوازم خانگی شد میگید استیضاح!!؟ باید طبق افزایش خودرو لوازم خانگی هم افزایش یابد. رئیس بانک رو هم اخراج کردید و به جاش فرزین رو گذاشتید نتیجه‌اش چی شد؟ دلار ۳۰ تومنی شد ۶۰ تومن