تمدید مهلت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۰۳:۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۰۳۴۴۴
تمدید مهلت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه که پیش از این تا ۲۵ فروردین درنظر گرفته شده بود تا روز چهارشنبه (۳۰ فروردین ماه) تمدید شد.

طبق اعلام محمدمهدی کاظمی - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش - مهلت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان‌های شاخه نظری و هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه ای) تا پایان روز چهارشنبه (۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲) تمدید شد.

به گفته وی در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای دانش‌آموزان ثبت نام شده با مراجعه به سامانه my.medu.ir نیز فراهم شده است. تا پایان مرحله اول حدود ۳۰۰ هزار داوطلب به منظور شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه ثبت نام کرده‌اند که باتوجه به درخواست متعدد دانش‌آموزان و اولیاء مهلت ثبت نام تمدید شد. قرار است در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۵۸۰۰۰ دانش‌آموز در سراسر کشور برای ورود به پایه دهم در ۷۳۲ دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته شوند.

براساس دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان­‌ها و هنرستان‌­های فنی‌وحرفه‌­ای)، تمامی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی  ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و دانش‌آموزانی که پایه نهم خود را در سال‌های تحصیلی قبل گذرانده‌اند با داشتن شرط سنی (مطابق آیین‌­نامه آموزشی دوره دوم متوسطه)، مجاز به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند. ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ‌التحصیلان پایه نهم است و هر داوطلب صرفا می‌تواند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

 

ارسال نظر